6 lis 2014

Pocztówka ze Świętokrzyskiej cz.4 - różne ważne budynki

W dzisiejszej części serii ze Świętokrzyskiej trzy istotne budynki użyteczności publicznej.




 Ten budynek, widoczny ze Świętokrzyskiej w 1961 r., dostaliśmy niejako w niechcianym prezencie, ale ja tam go lubię. Oczywiście, dziś gdy wiem o burzeniu domów pod budowę PKiN, patrzę na sprawę nieco inaczej, ale z drugiej strony pomysły zabudowania Centrum tak, by zasłonić PKiN, uważam za poronione.


 Nie mogłem wyjść na  środek jezdni, więc zdjęcie zrobiłem pod nieco innym kątem niż oryginał z 1966. Widać na nim Pocztę Główną. Budynek ten przed wojną był siedzibą PKO.



A to już pocztówka z 1968 roku, eksponująca nie tylko znane nam od lat budynki (Prudential, Poczta Główna), ale i nowo powstałą Ścianę Wschodnią, której punktowiec wyłania się po prawej stronie kadru. Dziś to też się zmieniło...

Wszystkie zdjęcia współczesne to rok 2014. Pocztówki opublikowało Biuro Wydawnicze „RUCH” a udostępnił pan Maciej Nietrzebka, któremu tradycyjnie bardzo dziękuję.

6 komentarzy:

  1. Opinię o PKiN mam kubek w kubek jak Ty, natomiast mam wrażenie, że w coraz mniejszym stopniu to budynek użyteczności publicznej. Dawniej regularnie w nim bywałem, a teraz nie byłem od lat - właściwie nie wiem, co się w nim dziś mieści, poza częściami teatralnymi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po prostu już nie podpadasz pod Pałac Młodzieży ;-)

      Usuń
    2. Starzejesz się. Nadal jest tam basen i inne koła dziecięce. Basen teraz chyba w remoncie. A może już skończyli? http://www.pm.waw.pl/

      Usuń
  2. też podzielam zdanie o Pałacu, ale nawet nie chadzam do teatru, ani nie bywam w kinie.
    ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dołączam się do życzeń pod adresem PeKiNu, ale nigdy nie zapomnę jak z moją śp. Babcią jeździłem 15 na basen na Polonię i zawsze, ale to zawsze kiedy jechaliśmy Marszałkowską Babcia odwracała od Pałacu głowę z duużym niesmakiem ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja czytałam wywiad, że w pałacu jest ktoś kto karmi koty i ptaki. To jednak coś się tam dzieje.
    Tylko nie ma już swobodnego przejscia przez środek, bramami, pogrodzone.

    OdpowiedzUsuń