7 sie 2014

Wokół placu Trzech Krzyży przed wojną i w 2014


Widok z góry jest nie tylko sprzed I ale i sprzed II wojny. Nie ma jeszcze wysokich kamienic u zbiegu Nowego Światu i Książęcej. Na współczesnej fotografii też nie ma paru kamienic.



 Kościół św. Aleksandra w remiksie Dziekońskiego i w wersji, która jest "powrotem do przeszłości" po odbudowie.


A to już odchodząca od placu ulica Książęca, zabudowania szpitala św. Łazarza i widoczny obok nich minaret.

Archiwalne zdjęcia pochodzą z albumu "Warszawa międzywojenna" (vide: źródła).

6 komentarzy:

  1. Mogłeś zaczekać na porę bezlistną*

    Żeby było (jeszcze?) śmieszniej, to wystrój wnętrz kościoła jest częściowo remiksem Aignera i Dziekońskiego.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zawsze wolałem współczesną 'historyczną' bryłę św. Aleksandra.
    Fajne też to ujęcie historyczne Książęcej - nie widziałem tego zdjęcia i nie kojarzyłem murku tamże.

    OdpowiedzUsuń
  3. Trochę ubyło i spłaszczyło się..

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja wolę toprcik Dziekońskiego, tak samo jak podobała mi się katedra św. Jana w wersji przedwojennej (tej tuż przedwojennej), ale - jak wiadomo - nie mam gustu i się nie znam.

    OdpowiedzUsuń
  5. To się na Książęcej pozmieniało. ...

    OdpowiedzUsuń
  6. To się na Książęcej pozmieniało. ...

    OdpowiedzUsuń