3 lip 2014

Przedwojenne Śródmieście

Dziś, tradycyjnie, popłaczemy sobie - albo i nie - nad tym, co odeszło i se ne vrati, bo niby jakim cudem.


Chmielna w stronę skrzyżowania z Marszałkowską w 1939 roku. Dziś (2014) ani nie ma tu Chmielnej, ani skrzyżowania, za to mamy elegancką małą architekturę w kolorze loo, przepraszam, blue.


Hotel "Metropol" przy skrzyżowaniu Marszałkowskiej ze Złotą w okresie międzywojennym. Mam wrażenie że goście się już wyprowadzili (fot. współczesne 2014).


A to Teatr Nowości, stojący mniej więcej między Długą a Hipoteczną. Sprawdziłem na fotoplanie i to tak mniej więcej w tym miejscu. Kurtyna.

Archiwalne zdjęcia pochodzą ze "Stolicy" (nr 52/62 i 28-29/74).

5 komentarzy:

  1. "Teatr Nowości" to to samo co "kino miejskie"?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak - na focie jest już w wersji po przebudowie w latach 20.

      Usuń
    2. Osz pacz, w życium nie słyszał o "Teatrze Nowości", no ale ja nieuteatralniony jestem. Nawet ujdzie, a nawet już uszło, czy raczej uszedł, z biegiem dni.

      Usuń
  2. Elegancki budynek teatru! aż dziwne, że zbankrutował, bo i Schiller i sala na ponad 1000 widzów, no ale krytycy mogą chwalić, ale nie da się pociągnąc, gdy widz niechętny. Kino popularniejsze się okazało, chyba nawet aż do wybuchu powstania funkcjonowało w tym miejscu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Płakać nie będe, ale pokiwam sobie głową...
    Szablony zmieniłeś?podoba mi sie;)

    OdpowiedzUsuń