22 lip 2014

Praga Północ w różnych odsłonach

Zanim rozpocznę zasadniczy post, przypomnę, by zainteresowani zgłaszali tematy na akcję GTWB (a niezainteresowani do tej pory mogą się zainteresować).

A teraz na Pragie.


Przed wojną na rogu Ząbkowskiej i Targowej stał sobie taki oto drewniaczek. Dziś (2014) nic tam nie ma, co najwyżej okazyjnie straszą niewidoczne na zdjęciu aniołki.


Dworzec Wschodni w 1967 roku, sfotografowany z nietypowego miejsca, bo od Lubelskiej (zazwyczaj pojawiała się w prasie i albumach główna elewacja, tj. od Kijowskiej). Poniżej to miejsce w 2014.


1966-2014. Można by rzec, że Praga się prawie wcale nie zmienia...


1967-2014. Tu, jak widać, musiałem stanąć nieco dalej.

Fotografie archiwalne pochodzą z "Kalendarza Warszawskiego" 1966 (nr 3) i 1967 (reszta).

5 komentarzy:

  1. Po pasie zieleni na Targowej to sobie możesz spokojnie łazić, tam nawet panie z pieskami chodzą.
    Że budynek biurowy przy Ww. Wsch. się zmienił, to wiedziałem, ale że mu dorobili okna, to się zdziwiłem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak panie z pieskami chodzą, to ja bym zalecał ostrożność ;)
      Placyk na Ząbkowskiej przed aniołkami był koszmarnym i drogim parkingiem. Potem coś się stało, że parking znikł, a miało pojawić się "coś", ale sadząc po aniołkach opatrzność się wdała :)

      Usuń
  2. zamysł autorski w minimalistycznym wydaniu modernizmu dużo łatwiej zabić, niż w przypadku innej stylistyki, a propos tego zdjęcia biurowodworcowego. i innych przykładów tyż.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No kurteczka - ze dwie minuty się przyglądałem, czy to na pewno ten sam budynek. Ech, zmieniacze-utrwalacze...

      PS. Smaczne te kolor-fotki z połowy lat 60.

      Usuń
  3. W ostatniej parze te samochody jakos na czuja mi pasują do wczesniejszych lat, ale to tylko czuj, żadnaj znajomości u mnie w tym temacie;)

    OdpowiedzUsuń