27 cze 2014

Centrum Zdrowia Dziecka w Międzylesiu

Szpital-pomnik mijałem może ze dwa razy w życiu, jadąc gdzieś tam po drodze samochodem, ale dopiero niedawno zatrzymałem się i obejrzałem gmach z bliska. No i - skoro już przypadkowo przechodziłem z tragarzami - zrobiłem dwa (lub dwa i pół, bo trudno powiedzieć, ze trzy) ujęcia na "Wczoraj i dziś":


Konkurs na projekt szpitala rozstrzygnięto w 1970 roku. Nie wiem, z którego roku (poza tym że to lata siedemdziesiąte) pochodzi fotografia z wykopem, ale dodam, że szpital zaczęto, partiami, oddawać do użytku dopiero w 1980 roku.


A teraz dwa bardzo podobne ujęcia z okresu przed 1984 rokiem (a po 1980). Jedno ciut bliżej...


...i drugie ciut dalej (kasztanowca z oryginalnej fotografii już nie ma).

Archiwalia pochodzą z "Portretu miasta" (vide: źródła) a współczesne ujęcia to stan z roku 2014.

6 komentarzy:

  1. Bardzo mi się podoba >>fotografia z wykopem<<

    Muszę to zapamiętać :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety znam ten szpital za dobrze, i to od środka, więc niewiele dobrego mogę powiedzieć. Zresztą o żadnym szpitalu niewiele dobrego można powiedzieć, więc ten nie jest wyjątkiem.

    OdpowiedzUsuń
  3. tia... tyż niedawno byłem w środku - wrażenie smętne.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja byłam na zewnątrz i to wieki temu, spędzili na jakąś uroczystość. Chyba potrzebny był radosny lokalny koloryt w postaci łanów dzieciaków w zuchowych mundurkach.

    OdpowiedzUsuń
  5. Przypomniałem sobie, że ja go budowałem :)
    To znaczy może to za mocno powiedziałem - w czynie społecznym sprzątaliśmy razem z cala klasą pomieszczenia szpitalne przed oddaniem do użytku.
    W wiele lat później budowałem drugi - na Komarowa - też w czynie społecznym :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Wnętrza smętne, ale w tej mieszaninie korytarzy i przejść są miejsca godne chwili uwagi. Najgorsze są przejścia na samym dole, pod rurami ciepłowniczymi i innymi, na których sie nie znam. I stolówka szpitalna całkiem całkiem;)

    OdpowiedzUsuń