1 maj 2014

"Pojedziemy metrem" - Natolin i Kabaty

"Pojedziemy metrem" to cykl optymistycznych artykułów, które opublikowała "Stolica" w 1989 roku, wraz z wizualkami niektórych stacji. Oczywiście, papier był jakości mocno toaletowej a do pojechania pierwszym odcinkiem jedynej jak dotąd linii trzeba było jeszcze sześciu lat...ale dzięki wizualkom możemy zobaczyć, co z planów udało się zrealizować. Dziś dwie początkowe stacje metra.


Peron stacji Kabaty.


Zejście na stację.


Peron stacji Natolin.


I korytarz, wiodący do zejścia na perony na Natolinie.

Jak wspomniałem, wizualki publikowała "Stolica" a stan ze zdjęć to rok 2014. 

9 komentarzy:

  1. Ludzie w 1989 sądzili, że nie wyrobią się z otwarciem metra w tamtym tysiącleciu, a wystarczyło cierpliwie zaczekać jedynie 6 lat i już z Kabat do Politechniki można było śmignąć metrem.

    A pamiętacie pierwsze zapowiedzi stacji i sygnały dźwiękowe?

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie przewidzieli bankomatów - a fe!

    OdpowiedzUsuń
  3. para "zejście na stację":
    proszę, nie było barier, nie było ogrodzeń. i komu to przeszkadzało?! ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pamiętam pierwszy przejazd metrem,do wagoników nie wcisnęliśmy się, na Natolinie zamieszkałam w 1993 roku a dziś to codzienność. Na stacji i jest mały sklepik spożywczy i kiosk ruchu.Kiedyś była agencja banku. Natolin jest stosunkowo głęboką stacją i ma windę, niestety nie wszystkie stacje mają windy,niektóre mają platformy.
    To ładna stacja,choćby do krzykliwego, naćkanego Służewca.
    W 1989 roku jeszcze nie wiedziałam że tu zamieszkam/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No paczpani, a ja właśnie Służewiec bardzo lubię, głównie za zaokrąglone połączenie sufitu z panelami zasłaniającymi nadwagonie ;-)

      Usuń
    2. Mimo wszystko to Służew. Służewiec to może być przy piątej linii metra - ale obawiam się, że nigdy się tego nie dowiemy.

      Usuń
    3. Oczywiście masz rację, przeklawiaturzyłem się.

      Usuń
    4. typowy błąd słojów.

      Usuń
  5. Nie wiem czy dobrze pamiętam, ale otwarcie pierwszego odcinka (Kabati-Politechnika) początkowo planowane było na rok 1988, zaś w 1994 r. metro miało już śmigać do Młocin

    OdpowiedzUsuń