31 maj 2014

Cztery strony Pałacu Kultury i Nauki 1957-2014

Kulturalnie i naukowo okręćmy się wokół pałacu i przypomnijmy sobie czasy, gdy jeszcze był czysty. Czyli od razu po zbudowaniu.


Wejście główne. I niby gdzie ten napis,. że imienia Stalina?


Sala Kongresowa - występowali tam sami wielcy: Yes, King Crimson, Marillion i Bajm.


To już widoczek od Świętokrzyskiej.


A to już widok od południa.


I elegancki rzut z oddali.

 Archiwalia pochodzą z albumu z 1957 r., zatytułowanego zaskakująco "Warszawa" (vide: źródła).

10 komentarzy:

  1. napis był - za neonem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Te wózki przy fontannie przypominają mi Poszukiwany Poszukiwana... z dokładnością do fontanny ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Napisu szukałem, ale żadnego śladu po nim nie stwierdziłem.

    Ostatnie zdjęcie, to raczej od E.Plater / Świętokrzyskiej, niż Świętokrzyskiej / Marszałkowskiej.

    W zeszłym tygodniu byłem na XXX piętrze dwa razy, w nadchodzącym też wjeżdżam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Oooooo, już wpół do szóstej, musimy znowu zmienić ciśnienie." ;)

      Usuń
    2. - Teraz PAN ma relaks.
      - Ale ja do TEJ windy.

      Usuń
    3. No właśnie, zawsze zapominam że dawno tam nie byłem, i jak jest okazja (a właśnie taką miałem), chciałem się tam wbić. No i okazja poszła się bujać ;-)

      Usuń
  4. ja pamiętam. ten napis. za neonem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdjęli neon, skuli(?) napis i założyli neon?

      Usuń
    2. Skuli neon i założyli napis?

      Czy ktoś posiada albo jest w stanie zalinkować zdjęcie z rzeczonym napisem?

      Usuń
    3. zgaduję, że zdjęli nełon, zaszpachlowali napis, założyli neon.

      Usuń