11 mar 2014

Budujemy trasę WZ

To była inwestycja! Trasę WZ zorganizowano, prując tunel pod placem Zamkowym, wyburzając co nieco po drodze, i zmieniając resztki mostu Kierbedzia i wiaduktu Pancera na most Śląsko-Dąbrowski. Oddanie do użytku nastąpiło 22 lipca 1949. Zdjęcia poniższe powstały, oczywiście, przed tym okresem a współczesne odpowiedniki to stan z roku 2014.


Nie tylko resztki wiaduktu rozebrano. Spotkało to kilka kamienic przy Nowym Zjeździe, z których ostała się jedna.


Widok na skarpę z kościołem św. Anny, który jeszcze na niej stoi, dopóki się nie rozsypie.


A to plac budowy na Miodowej wczoraj i dziś.

Dwa pierwsze zdjęcia pochodzą z "Portretu miasta" a trzecie z "Warszawa 1945-1970" (vide: źródła).

4 komentarze:

  1. Święta Anna to stoi, tylko skarpa się obsuwa.
    Ponieważ zawiodła próba stabilizacji skarpy poprzez elektro- coś tam -utwardzanie, to może, po prostu, wypełnić kościół wodorem, żeby nie napierał na skarpę? Można też helem, ale wtedy kazania by takie tłumy ściągały, ze cała operacja byłaby na nic ;)
    Acha - czasami, np. przed Matki Boskiej Gromnicznej warto by profilaktycznie przewietrzyć z powodu j.w. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. rewelacy... to jest - rewolucyjne pomysły.
      balony zawsze jednak można podczepić na zewnątrz.
      jakiegoś zeppelina.

      Usuń
    2. Na początek można pożyczyć balona od oranża, co się po drugiej stronie zwisa. Turysty na balony i koszt się zwróci, a kościół podniesie!

      Usuń
  2. Jeśli budynek przy Miodowej stanie z charakterem architektonicznym to niech wypełni lukę, bo dużo mamy w Warszawie takich cudaków placyków. Trasa WZ zawsze kojarzy mi się ze schodami ruchomymi...takie cudo techniki
    Lubię widok na skarpę z kościołem Św.Anny.

    OdpowiedzUsuń