8 lut 2014

Filharmonia 1975/1979/2014

Filharmonia Narodowa w Warszawie miała sporego pecha. Najpierw zbudowano ją w dość ciasnej ulicy, co powodowało, iż bryła budynku nie była należycie wyeksponowana i ginęła w otaczającej zabudowie. Potem przyszła wojna i dokonała zniszczeń. Filharmonię odbudowano jako bezduszny soc-biurowiec. Kilkanaście lat temu od ulicy Moniuszki dostawiono rzeźby, stojące niegdyś na elewacji od Jasnej.


Tłumy na fotografii z 1975 roku to Konkurs Chopinowski, odbywający się w gmachu Filharmonii co pięć lat (Piotr_H, dziękuję za korektę). Poniżej stan z 2014.


A to już fotografia z okolic 1979 roku. Milczeniem pomińmy to, co wyłania się znad dachu Filharmonii...

Archiwalia pochodzą z "Kultury Warszawy" (vide: źródła).

6 komentarzy:

  1. I tak lepsiejsze to znad filharmonii, niż to znad Belwedera :/

    Szczałka przypomniała mi się z młodości, że faktycznie mi się z czymś kojarzy, ale jak próbuje sobie przypomnieć to najbardziej z niczem :(

    Nie pamiętacie, co one pokazywały?

    OdpowiedzUsuń
  2. Konkuhs odbywa się jednakowoż tylko co piątego roku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za uświadomienie. Jak większość konkursów i zawodów jest mi on obojętny, więc nie zwróciłem uwagi na taki detal :)

      Usuń
    2. Dokładnie ten sam błą u mnie - myślałem, że co cztery lata...

      Usuń
    3. no to nie dokładnie.

      Usuń
  3. Ani zewnętrze ani wewnętrze. Do wyburzenia! ;)

    OdpowiedzUsuń