11 lut 2014

Bajnajty śródmiejskie 1965-2014

Po chorobowym kilka rzucików nocnych ze stolicy prawie pół wieku temu. Będzie to zmiana cokolwiek dramatyczna, no ale co ja poradzę.


Kino "Skarpa" było - obok "Moskwy", również nieistniejącej, jednym z moich ulubionych kin ze względu na balkon. Uwielbiałem siadać w pierwszym rzędzie na balkonie. Pamiętam w "Skarpie" doświadczenie z dolby przy filmie The Doors, gdy walnęło mi w uszy prosto z głośników (swoją drogą, w kinie ten film był strawny, w domu na dvd już nie jest). Ostatnim filmem obejrzanym przeze mnie przed zamknięciem kina (przez chwilę funkcjonowało ono jeszcze jako klub muzyczny), był Pociąg życia. Obejrzałem go jako jeden z dwóch widzów - aż dziw że wyświetlono...


A to już Aleje Jerozolimskie. Nie było jeszcze hotelu Forum/Novotel, za to był wielki neon, którego pomniejszona wersja wisi obecnie przy Bonifraterskiej.



To także Aleje, "po przekątnej" poprzedniej pary (względem skrzyżowania, tj. poprzednie zdjęcie zrobiono spod "Smyka" a to w jego kierunku). Może nie porównujmy...

Pierwsza i ostatnia para pochodzą z "Planu generalnego Warszawy" a środkowa z "Wędrówek po Warszawie" (vide: źródła).

5 komentarzy:

  1. "Pociąg życia" też był czerstwy, mimo dobrych chęci. ale oglądałem w domu, może to był błąd ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. W Skarpie zamontowano pierwsze dolby-stereo w stolicy, o ile się nie mylę - byliśmy tam z kumplami na Góralu, znaczy Nieśmiertelnym - jak w scenie jazdy na moście z głośników walnęło Queenem, tośmy niemal wszyscy równo podskoczyli. Biedaki, wychowane na gównianym obrazie i dźwięku ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba jakoś w tym samym czasie grali tam Aliens (Obcy, decydujące starcie), na który wybrałem się chyba z kumplem z klasy. I też pamiętam to ogromne wrażenie dźwięków scen batalistycznych i klaustrofobicznych odgłosów podziemi opanowanych przez obcych. Przedtem Relax był #1, ze względu na rozmiar ekranu. Skarpa jednak poszła w audio i zdobyła moje serce :)

      Usuń
  3. Na ostatnim historycznym to jest widok z Kruczej, nie z Alej.

    OdpowiedzUsuń
  4. Niestetyż, w Skarpiem nie był.

    OdpowiedzUsuń