13 gru 2012

Śródmieście 1944-2012

Kolejna porcja zdjęć z Powstania Warszawskiego lub tuż sprzed/po. Niezbyt to miłe momenty w historii miasta, ale uciec się od nich nie da.




Arsenał.



Ulica Długa, po lewej ogrodzenie pałacu "Pod Czterema Wiatrami".




Towarzystwo Kredytowe Ziemskie.





A to zdjęcie nie wiem, czy dobrze zrobiłem. Podpisane było, że Barokowa. Ale nie wiem, pod jakim kątem wykonano oryginał. Czy wzdłuż Barokowej, czy w poprzek. Może ktoś bardziej teges się wypowie.


Archiwalne fotografie pochodzą z albumu "Dni Powstania" (patrz: źródła).


7 komentarzy:

  1. Pewnie nie jestem bardziej teges, ale Barokowa z Długiej się zgadza ;) Szkoda tego sgrafitto na Arsenale - teraz taka goła ściana świeci - może chociaż jakiś baner z biustonoszem walnąć?

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdjęcie zrobiłeś dobrze, tylko warszawskie ulice po wojnie nieco zmieniły swój bieg. Mam wrażenie, że obecny Park Krasińskich jest większy niż przed wojną . Wytyczono też nowe ulice i trudno się zorientować. Był to rejon gęsto zabudowany, nie wszystko odbudowano. Mam mapę Warszawy z 1938 roku, sądząc z tego co pokazuje , wyciągnęłam wnioski. No i Babcia mi opowiadała.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Tego Wiatra to jakby ździebko obróciło, czy mi się wydaje?

    Jakoś tak inaczej jest przygięty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może go tak przyjezdni wtedy ociosali?

      Usuń
  4. to chyba w bok od Barokowej. albo w tył - w przód nie było takich akurat domów.

    OdpowiedzUsuń
  5. Błąd wkradł Ci się w tytule posta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tam, sto lat w jedną czy w drugą... :) dziękuję, już poprawiłem.

      Usuń