1 lis 2012

Ulica Chałubińskiego 1980-2012



Po lewej budynki Akademii Medycznej, za nimi teren szpitala.



Budynek, do niedawna będący siedzibą Elektrimu. Brak Wandy Kwietniewskiej, która nie będzie Julią.





A tu mamy budynki ministerialne, dyskretnie przysłonięte przez signum temporis.




I na koniec najpiękniejsze z zestawień... przepraszam, w dziale download nie można załączyć torebek chorobowych.

Autorem oryginalnych zdjęć, zamieszczonych w 1980 roku w "Stolicy" jest pan Janusz Pokorski. Nowe fotografie powstały w 2012.

10 komentarzy:

  1. Emiliana Kamińskiego który jest dyrektorem szkoły też nie ma. Tak jak nie powinno być być tych bannerów i pozostałych obrzydliwych reklam.

    OdpowiedzUsuń
  2. wyjątkowy przypadek, że drzew więcej "wczoraj" (1 para)

    OdpowiedzUsuń
  3. Strasznie to wygląda. Tym bardziej mnie to osłabia, że w Intraco pracowała moja matka, najpierw na 39 piętrze, potem we wzorcowni na samym dole (tam, gdzie stały kryształy itp. rzeczy). Jako dziecko zdarzało mi się bywać i na górze i na dole, więc wspomnienia mam bardzo przyjemne.

    Tak przy okazji - kiedyś podczas remontu ministerstwa transportu dach się zapalił. A w ogóle to na przedostatniej parze widać pod budynkiem ministerstwa taki...hmmm...kontener. Z tego co pamiętam, stał on tam bardzo długo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 39 piętro? Teraz jest są tam związki zawodowe Banku Handlowego i jakieś coś jeszcze a ja tam miałem szkolenia jak się do Citi przyjmowałem. Ach, dawne dzieje :D

      Usuń
  4. Tam chyba wszystko się pozmieniało :-) Moja matka pracowała w firmie, która miała bardzo wyszukaną nazwę - Minex (końcówki typu 'ex' do dzisiaj chyba obowiązują w nazewnictwie firm itp.) :-))
    Ja w ogóle jestem zaskoczony, że to było 39 piętro, bo jak patrzę na ten wieżowiec, to wcale tak wysoki się nie wydaje, a jak się okazuje ma 46 pięter.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owszem. I wielki szacun dla firmy Drutex się należy za to, że z taką nazwą zrobili sobie jeszcze reklamę w TV.

      Usuń
  5. Ech, wszystkie te -exy... ;)
    Kolejna bardzo bliska mi miejscówka - ale nie pamiętam kiedy wycieli te drzewka przed AM. Musi, że w miarę niedawno.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dopiero teraz zauważyłem, na starym zdjęciu, że tam był taki piękny szpaler. Ale kiedy go wycięto? Nie wiem.

      Usuń
  6. Ostatnio nawet byłam, bo tu mieści się siedziba nfz. Przegonili mnie po pokojach, a potem się okazało, że nie mam jakiegoś świstka z Zusu, a oni nie mogą tego sprawdzić sami. Co się sklęłam, to moje, bo specjalnie do Wawy pojechałam. W Zusie okazało się, że wcale nie muszę jeździć do nfz i mam wszystko załatwić w Zusie. Hrrr, Khhrrr, @%^&&&%###!!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Wszyscy tylko o reklamach, a nikt nie zwrócił uwagi na Ikarusa w pięknym, czerwono-białym malowaniu i tramwaj 13N ze średnim "filmem" (przegródką na numer i trasę nad przednią szybą).

    Ani to ani to już w takiej postaci nie jeździ po Warszawie, a zaniedługo w ogóle przestaną jeździć...

    OdpowiedzUsuń