21 paź 2011

Pójdę na Stare Miasto 1963/2011

Stare Miasto jest miejscem często fotografowanym, zatem nie sposób uciec od jego zdjęć - dziś pierwsza część fotek sprzed prawie pięciu dekad (jak ten czas leci).


Widok na plac Zamkowy - w tle na starym zdjęciu widać odbudowywaną dopiero wieżę kościoła jezuitów.



Plac Zamkowy bez zamku (ale tego nie widać). Znów mi się jakiś Antek Policmajster wtarabanił w kadr pojazdem.



Niezwykle zabytkowy barbakan między Podwalem a Nowomiejską.



Tu widok ze Starego na Nowe Miasto a konkretnie na ulicę Mostową. Nie mam pojęcia, skąd zrobiono "wyższe" ujęcie - być może z któregoś z budynków staromiejskich.



Kamienice rozpoczynające bieg Krakowskiego Przedmieścia od placu Zamkowego.

Staromiejskie archiwalia pochodzą z wydanego w 1963 przez Arkady albumu "Warszawa" (patrz: źródła). Współczesne ujęcia powstały w 2011 r.

7 komentarzy:

  1. Co do Twoich wątpliwości a propos przedostatniej pary. Sądzę, że po prostu tamten fotograf odszedł dużo dalej, a następnie wyzumował (nie, nie kozła), co dziś mogłoby być utrudnione przez jakieś krzaki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Fakt, to mogło być po prostu tak wykadrowane.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dopiero teraz zauważyłam, że coś zrobili smokowi z pierwszej pary zdjęć. Zupełnie inny ogon... hm.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ech, Chaussony, ukochane autobusy mojego dzieciństwa...

    OdpowiedzUsuń
  5. Barbakan bez krat ... Teraz trzeba sporo nadłożyć, żeby przejść na druga stronę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ostatnio kraty są otwarte w ciągu dnia.

    OdpowiedzUsuń
  7. Radiowóz jest sygnałem że gdzieś w pobliżu jest kebabownia

    OdpowiedzUsuń