17 kwi 2017

Śródmieście Południowe cztery dekady temu (z okładem)

No, okład może nie będzie aż tak bardzo potrzebny, gdyż niewiele - na szczęście - zmieniły się miejsca dziś prezentowane (a, nie ukrywajmy, zmiany nie zawsze są na korzyść). A że Śródmieście Południowe lubię bardzo, no to...

Most Poniatowskiego. Nie "poniatowski", jak niektórzy by bardzo chcieli. 

Łazienki Królewskie - miejsce, do którego nie należy chodzić w weekend - oraz Jan III, co nie ożył. 

A to już mój szlak szkolno-domowy (jeśli wracałem "J"), skrzyżowanie Żurawiej z Marszałkowską.


Archiwalia pochodzą z książki "Warszawa - geneza i rozwój inżynierii miejskiej" (vide: źródła). Współczesne fotografie ukazują stan z 2017 r.

10 komentarzy:

  1. Ja zawsze mówię "Poniatoszczak". Nie wiem jaka to gwara, ale się trzymam kurczowo. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mówię również "Skaryszak" i (to już moja inwencja) "Saszczak" ;-)

      Usuń
    2. "Saszczaka" już kiedyś słyszałem, ale nie znam nikogo, kto idzie do "Żeromszczaka", tudzież do "Sowińszczaka".

      Usuń
    3. Ode mnie słyszałeś ;-)

      Chyba za późno powstały te parki + nazwa odosobowa.

      Komentuję na wczorajidzisiaku ;-)

      Usuń
    4. http://dawnawarszawa.blogspot.com/2012/02/niecaa-14.html

      Usuń
    5. Skocz do Taraszczaka, może w Matrasiaku będzie jakaś "Nowa księga nazewnictwa warszawskiego". Można ją zatytułować "Warszawszczak".

      Usuń
    6. Er - yyyy jak dawno to było.

      Usuń
    7. Ale w sumie "Poniatoszczak" i "Starzyniak" też sa odosobowymi nazwami, a ten drugi też jest nowszą nazwą, niż (niefunkcjonujące, hipotetyczne) "Żeromszczak" i "Sowińszczak"...

      Usuń
  2. Co powiem, to powiem, jedno jest pewne, że na tych starych zdjęciach było cieplej(w sensie pogody).
    Nie zmienia to faktu, że porównania miejscówek są dopracowane na 5.
    Marcinie masz to szczęście, że nie zabraknie Ci tematów do fotografowania na długo. Warszawa jest obcykana a zdjęcia są w wielu publikacjach. W moim przypadku, musiałem się podpierać fotkami, które sam robiłem 20 lat temu a nie było tego wiele.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za jakiś czas zdjęcia powstałe w początkach istnienia bloga będą ekhm historyczne. Niektóre już są...

      Usuń