13 kwi 2017

Spacerek po Starym Mieście prawie pół wieku temu

Stare Miasto jest chyba najczęściej fotografowaną w PRL częścią miasta. Z różnych względów. No ale skoro jest, trudno ten fakt zignorować. A że lubię się szwendać po Starówce, zapraszam na krótki spacerek, bo czemu nie.

To jest dół Barbakanu, ten "bardziej autentyczny" kawałek fortyfikacji. 

A to Barbakanu góra i widok na ogóra. 


I na koniec Ritterstra... przepraszam, ulica Rycerska. Gdzieś przed 1971, jak i reszta zdjęć.

Archiwalia pochodzą z książki "Warszawa - geneza i rozwój inżynierii miejskiej" (vide: źródła). Współczesny stan to 2017 r.

12 komentarzy:

  1. przejechać się "rejsowym" autobusem przez barbakan - cenne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze możesz porwać jakiś obecny rejsowy i przy okazji rozjechać "sztukę turystyczną".

      Usuń
    2. i jebnąć w słupki betonowe, które teraz stoją przed bramą?

      Usuń
    3. Chyba że autobus wyjebie słupki z ziemi.

      Usuń
    4. (to byłem ja, Jarząbek, ale nie zauważyłem, że prababunia się nie wylogowała).

      Usuń
    5. Przebierasz się w damskie fatałaszki, gdy mówią Ci "Maria"?

      Usuń
    6. oczywiście, Ty nie? ale wolę "panno Basiu".

      Usuń
    7. Ja mam tylko dwie maski. Ale nie dysponuję drugim imieniem. Trzecim, czwartym itd. też nie. Tyle atrakcji mnie omija :)

      Usuń
  2. Rejsowy ogór przegubowy, no pięknie zdjęcie. Dla mnie ładniej wypadł ogór, sam Barbakan, no cóż, nie zmienił się wiele.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale ze tam jeździł autobus? O_oooo czko mi opadło...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie go porwali, żeby zrobić lepsze zdjęcie.

      Usuń