20 kwi 2017

GTWB CXIV "Jaka szkoda"

Często mówimy "Jaka szkoda". Jaka szkoda, że sąsiad ma lepszy samochód. Jaka szkoda, że nie zrobiliśmy koledze z pracy świństwa, na które mieliśmy ochotę (bo ktoś wcześniej zrobił je nam, a to przecież niesprawiedliwe). Jaka szkoda, że wydałem kasę na coś, co dwa dni później poszło na promocję. Jaka szkoda, że nie przywaliłem w mordę rowerzyście, dzwoniącemu na mnie na chodniku itp. No ale tutaj może skoncentrujmy się na zdjęciach:


Jaka szkoda, że była wojna. Przez to mamy między innymi, zamiast eleganckiej zajezdni, widocznej na zdjęciu, a znajdującej się mniej więcej przy dzisiejszej ulicy Goworka (zdj. sprzed 1939), takie coś jak na fotce współczesnej. I nie chodzi mi o przystanek autobusowy...



Jaka szkoda, że mało kto wie (cytat), iż mamy w Warszawie południk. Łatwo go przeoczyć, bo replikę zdjęcia z 1971 zrobiłem z tego samego miejsca, no i... eee. 

Jaka szkoda, że nie można w majestacie prawa pozbawić ostrym cięciem górnych kończyć przygłupów, którzy regularnie dewastują zabytkowa wieżę ciśnień w Ogrodzie Saskim. Jestem za założeniem wokół wieży pola minowego. Fotki z 1971 nie powtórzyłem z tego samego miejsca z powodu ogrodzenia. 

Jaka szkoda, że nie mogę wszystkich zdjęć zrobić z tego samego miejsca, nie narażając się na mandat lub uszkodzenia ciała. Dlatego tramwaj na tle SGH jest sfotografowany trochę w innym miejscu niż w 1971 roku - gęsty szpaler krzaków uniemożliwia cyknięcie takie, jak kiedyś. Ale to akurat jestem w stanie przeżyć, grunt że jest tramwaj, który ratuje każdą akcję gietewube.

Archiwalia pochodzą z książki "Warszawa - geneza i rozwój inżynierii miejskiej" (vide: źródła). Współczesny stan to 2017 r.

8 komentarzy:

  1. wodozbiór był otoczony zielenią - nie było widać bazgrołów ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sądzę, że jednak nie było ich tam (a przynajmniej nie tyle).

      Usuń
    2. też ostatnio chciałam zrobić tam zdjęcie, nie da się ładnie uchwycić przez te kolory...

      Usuń
    3. Można w fotoszopie nakleić logo Bajmu.

      Usuń
  2. W kwestii pola minowego - może trzeba jak pkp na brzegu peronu, z którego ludzie skaczą na skróty w Mordorze, dookoła zrobić pas ze smoły? ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. 2 x Mokotów. Tak trzymać.

    OdpowiedzUsuń