7 lis 2016

Warszawskie Śródmieście Północne 1973-2016


Szlajamy się dalej po słonecznej Warszawie z początku lat siedemdziesiątych. I gdzie się tym razem doszlajamy?... No dobrze, zanim się doszlajamy, ciut prywaty. Pisałem już wiele razy, że spędzanie dni szkolnych przypadło mi w Śródmieściu, w którym wprawdzie nigdy nie mieszkałem, ale przeżyłem w nim chyba najwięcej swojego czasu, gdy byłem uczniem.

Okolice widoczne dziś to teren przemierzany przeze mnie, gdy decydowałem się na powrót autobusem linii "J". Do czasu poprowadzenia metra na Bielany linia ta kursowała - także po zmianie oznaczenia na 520 - z Marysina Wawerskiego na Chomiczówkę. Ponieważ metro, jak wiadomo, jedzie przez całe Bielany i meandruje po wszystkich jego zakamarkach, skasowano natychmiast po oddaniu północnego odcinka większość pospiesznych, przyspieszonych i jedną ekspresową linię, jadące po Bielanach. "520" od tej pory skręca z placu Bankowego w lewo i jedzie na Znaną. End of story, przechodzimy do fot.


Powstanie, miło Cię widzieć! Budynki wyglądają, jakby ktoś je zapakował w kaftany bezpieczeństwa. 

Pasaż za "Sezamem", którego już niet...


I "Dom Chłopa" na placu Powstańców Warszawy.

Archiwalne fotografie pochodzą z albumu ze zdjęciami E. Hartwiga "Warschau" (vide: źródła). 

1 komentarz: