18 cze 2016

Dolna 1982-2016

W 1982 roku Henryk Jurko wykonał na potrzeby pisma "Stolica" serię zdjęć, przedstawiających ulicę Dolną. Fotografie te znalazły się w numerze 20/82 tego wspaniałego tygodnika (obecnie miesięcznika) a 34 lata później ja przeszedłem ten sam szlak i porobiłem repliki.


 Jak by to nie zabrzmiało, jest to górny odcinek Dolnej.


 A to parzysta strona Dolnej w kierunku wschodnim.


 Nie mogłem wykonać tego zdjęcia z oryginalnej lokalizacji. Podpisano je w "Stolicy" jako zabudowę w korzystnej oprawie zieleni. Na przestrzeni dziejów owa oprawa stała się jeszcze bardziej korzystna.


 Niedawno odnowiony (i znów działający) zdrój przy Puławskiej.


A to już nieopodal narożnika z Belwederską.

6 komentarzy:

  1. "Na przestrzeni dziejów owa oprawa stała się jeszcze bardziej korzystna."

    Miasto-Ogród, mieszkanie wśród zieleni będacej niemal na wyciągnięcie ręki, jest przeciez ideałem, n'est-ce pas?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest to miłe, ale niekoniecznie musi być ideałem.

      Usuń
    2. Korzystna oprawa zieleni jest korzystna.

      Usuń
  2. to miła ulica, trochę może zbyt tranzytowa, ale wiadomo - jedyny zjazd między Idzikowskiego a Spacerową.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. E, wystarczy wyburzyć zafałszowany pałac w Królikarni i walnąć trzypasmówkę po działkach.

      Usuń
    2. Po co, przecież widać, że samochodów ubyło.

      Usuń