14 paź 2015

Lady i okienka w bramie na Bednarskiej

Zastanawiałem się od dawna, co też mieściło się w dwóch bramach przy ulicy Bednarskiej, gdzie w przejściu umieszczone są dość nietypowe, ozdobne lady i rzędy małych okienek. Odpowiedź przynosi "Stolica" (1/53), w której zamieszczono reportaż o nowo - wówczas - otwartych punktach usłygowych właśnie w tym miejscu. Oczywiście, nie mam gwarancji, że sfotografowałem tę samą bramę i te same okienka (są identyczne). Przymierzyłem się do tych, które lepiej pozowały i nie były przez nic pozasłanianie. Proszę bardzo, dajemy nura w bramę.


 To ta albo sąsiednia, obie są identyczne.


 Od dawna zamknięte na głucho...

Jak widać, spółdzielnia z biegiem lat okazała się mało pożyteczna...

8 komentarzy:

  1. Pamiętam te podnoszenie oczek. Repasacja się to chyba nazywało. Czas szybko leci. Za szybko. Pozdrawiam i do siebie zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  2. mieszam w okolicy, parę lat chodziłam tą ulicą do przystanku. Był tam kiosk w tych okienkach, szewc, jakiś butik z modą (lata 80te), mieszkał tam dozorca. Ale ogólnie były puste.

    OdpowiedzUsuń
  3. dobre miejsce na Muzeum Rolet.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak? A gdzie zaparkują autokary z wycieczkami?

      Usuń
    2. Na P+R a potem niech jadą metrem i słuchają zapowiedzi w wielu językach, np:
      - Następna stacja: Stadion Narodowy
      - Next station: Stadion Narodowy

      Usuń
    3. Jak mi wybudujesz stację metra pod Bednarską, to mogę tam jeździć metrem ;-P

      Usuń