21 wrz 2015

Tarchomin 1984-2015

W "Stolicy" nr 36/84 opublikowano zdjęcia Henryka Jurko, przedstawiające młode wówczas osiedle, Tarchomin. W zasadzie pan Jurko poszedł tropami swego redakcyjnego kolegi (patrz wpis poprzedni) i sfotografował bloki przy ulicy Porajów. Bardzo możliwe, iż innych wtedy nie było (nie wiem, nigdy tam nie byłem ani w latach 80, ani w 90).


 Niestety, farba na górnym zdjęciu przebija, ale nic nie poradzę. DH Tarchomin w pełnej krasie.

 Bloki przy Porajów zostały otynkowane i zasłonięte przez nowoczesną wstawkę.


 Szkoła przy Porajów 3, wstydliwie chowająca się za zielenią, której tak mało itd.


A to, ekhm, urokliwe podwóreczko. I tyle Tarchomina, jutro wracamy do Warszawy.

H_Piotr jest podziękowany za pomoc w zdjęć wykonaniu.

7 komentarzy:

  1. Masz w posiadaniu wszystkie roczniki Stolicy? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedyś mi na wydziale ktoś tłumaczył, że tworzenie pierzei na blokowiskach jest konieczne oraz słuszne i to będzie lepiej. Za pomocą wstawek i plomb. Byłam sceptyczna i nadal jestem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja jestem za. Tylko, że ta plomba jest szpetna. Na szpetotę nic się nie poradzi, nie ważne czy to blok, kamienica, wstawka, czy cokolwiek innego. Ale zawsze lepsza szpetna pierzeja, niż szpetne budynki stojące pod kątem 45 stopni do jezdni.

      Usuń
  3. Dziękuję bardzo,za wstawienie tych zdjeć.Coś pięknego.Łezka sie w oku zakręciła...nie jedna.Właśnie po tym,można poznać stary tarchomin tzn.po nieotynkowanych blokach.żałuję,że nie robiło sie wtedy,zdjęć osiedla.A jest ich w necie bardzo mało.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Dodam jeszcze,ze bloki na porajow byly budowane mniej wiecej w polowie lat 80-tych.Ja mieszkalem na ul.Nagodzicow 4,czyli od samego poczatku.W dowodzie mialem date meldunku grudzien 1981r.Staly wtedy tylko 2 bloki.Mój i Nagodzicow 2,czyli ten z poczta.Po za tym stal jeszcze DH na Nagodzicow 1(w zasadzie byl wybudowany najwczesniej.Reszta blokow byla nieukonczona lub dopiero zaczeta np.ul.Sreniawitow i Porajow wlasnie.Tak to pamietam.Prosze o komentarze.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję bardzo,za wstawienie tych zdjeć.Coś pięknego.Łezka sie w oku zakręciła...nie jedna.Właśnie po tym,można poznać stary tarchomin tzn.po nieotynkowanych blokach.żałuję,że nie robiło sie wtedy,zdjęć osiedla.A jest ich w necie bardzo mało.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja mieszkałam na Pancera w bloku z 1986 roku, ale to już był tzw. Tarchomin IV (pewnie chodziło o kolejność budowania osiedli). Na powyższych zdjęciach jest Tarchomin I.

    OdpowiedzUsuń