7 lut 2015

Na co macie Ochotę?


Dziś trzy niegdysiejsze odsłoniecia i otwarcia z Ochoty. Pierwsze z roku 1967 - odtworzony (oryginał uległ zniszczeniu podczas II wojny) pomnik Lotnika nie wrócił na plac Unii Lubelskiej. Został ponownie odsłonięty nieco bardziej na zachód od pierwotnej lokalizacji.


 Tu rok 1979 i odsłonięcie pomnika "Barykada 1939". Nie bardzo mogłem podejść na wysepkę z rzeźbą  - ruch był spory a legalnego dojścia nie ma. Dlatego swoje foto cyknąłem z przystanku, położonego dalej.



A to już dworzec Warszawa Ochota, który leży tak naprawdę na Woli. A może i nie? Bo jeśli tory są granicą, to jest na Ochocie, a jeśli jezdnia, to na Woli. Ale kij z tym, wszyscy i tak wiedzą że to Śródmieście (fot. 1964).


Zdjęcia pochodzą z "Kalendarza Warszawskiego" z 1964 (trzecie) i 1989 roku (dwa pierwsze). Nówki sztuki to stan z 2015.

10 komentarzy:

  1. Taaa, wszystko moje rejony - Ochota/Wola/Śródmieście. BTW, na tym zdjęciu z '79 z odsłonięcia 'barykady' gdzieś pewnie jestem (tyle, że z tyłu i nie w mundurku), bośmy byli szkołą całą.

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajnie wyglądał dach Warszawy Ochoty bez tła:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ochota to też moje kąty. A gdzie Wola a może Centrum, też nie wiem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. mam ochotę jechać na Wolę... albo nie, wolę jechać na Ochotę...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będę dziś i na Ochocie i na Woli. Kupiłbym pamiątkę, pocztówkę, ale nie ma zadnych.

      Usuń
    2. Pamiątki, to powinny być w Muzeum Woli ;)

      Usuń
  5. Jak powstanie Muzeum Tarchomina, to jakie tam będą pamiątki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Grudka ziemi z pól tarchomińskich, rozkład jazdy autobusu 178 z lat 80-tych, pocztówka wysłana w 1979 pod tarchomiński adres, która doszła w 1996.

      Usuń
  6. O w mordę! O tym zawsze marzyłem!

    OdpowiedzUsuń
  7. Skąd to zdjęcie odsłonięcia pomnika Barykady?

    OdpowiedzUsuń