29 gru 2014

Warszawskich obrazków parę...

...a w zasadzie trzy pary.


 Najstarsza para w zestawie to plac Politechniki (wówczas: Jedności Robotniczej) i gmach uczelni, zubożony o grupę rzeźbiarską. Źródło: "Wskrzeszone zabytki dawnej Warszawy".



 Błędnie opisywana w wielu książkach jako "Szkoła na Służewcu" Szkoła Podstawowa nr 46 im. Stefana Starzyńskiego na Służewie, tuż koło wejścia do metra. Zdjęcie archiwalne nie jest datowane - szkoła powstała w latach 50 XX w. i może być to fotografia zarówno z tamtej dekady, jak i późniejszych. Foto pochodzi z książki "Warszawa współczesna - geneza i rozwój" z 1981 r.



Rok 1987 - Jerzy Bolesławski, ówczesny prezydent Warszawy, odwiedza redakcję pisma "Stolica", z którego pochodzi oryginalne zdjecie. Repliki dzisiejszych zdjęć archiwalnych to stan z roku 2014.

12 komentarzy:

  1. nie mogę nie nadmienić, więc nadmieniam:
    moja stara buda!
    a przy tym bardzo ładny gmach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja też, ale tylko w zerówce, co nie wiem, czy się liczy. Zresztą już to kiedyś pisałem, bo dawno temu Marcin już ją wrzucił.

      Z innej beczki: jako uczeń podstawówki parę razy napisałem na ścianie szkoły anons o treści obelżywej, dotyczący jednego z nauczycieli, i natychmiast - na ogół jeszcze przed pierwszym dzwonkiem (pisałem pod osłoną nocy) - było to zamalowywane białą farbą przez woźnego. Na zdjęciu Marcina widać, że dziś przybyło wolności słowa.

      Usuń
    2. nie wiem, o której budzie mowa, ale jeśli o tej z pierwszej pary, to również mogę powiedzieć, że moja też :) chociaż wolałem ją bez tego majtkowego koloru :\

      Usuń
    3. Też tam chodziłem, choć się tam nie uczyłem. Teraz szkoła jest gustownie zasłonięta ekranami dźwiękochłonnymi :-/

      Usuń
    4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    5. To jestem 'lepszy' - ani tam nie chodziłem, ani się tam nie uczyłem. Ale budynek zacny!

      Usuń
  2. Dziwnie wyglądają te zdjęcia ostatniej pary - jak przedwojenne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przed wojna chyba jeszcze nie był popularny znak wykonany na zdjęciu przez pana prezydenta pod adresem redakcji Stolicy ;)

      Usuń
    2. A ten gest to przypadkiem nie datuje się od starożytnego Rzymu?

      Usuń
    3. o, lol, dopiero teraz zauważyłem xdd

      Usuń
    4. a może to cygaro? ;)

      Usuń
  3. Jednakowo prawie, a za moich czasów mówiło się "Czerwona Politechnika" czas zrobił swoje i strajki i ludzie.

    OdpowiedzUsuń