22 gru 2014

Pocztówki by night cz.7 Nowy Świat, kino Luna 1969/2014

Skoro mamy najkrótsze dni w roku, to musi być ciemno, nie?

Pan Maciej Nietrzebka, któremu tradycyjnie składam podziękowania, dostarczył mi - i tym samym szanownym Oglądającym - sporo widoczków warszawskich, umieszczonych na widokówkach. Dziś druga seria wieczornych zdjęć, które wykonano kiedyś, i których repliki starałem się wykonać dziś. W kwestii uwag technicznych odsyłam do pierwszej części cyklu. A teraz oglądamy.


Słoń loteryjny miał przynosić szczęście jeleniom. Narożnik Foksal i Nowego Światu zmienił się mocno, jeśli o dekoracje idzie. W tle nowego zdjęcia czasowa wystawa pt. "znowu te same świecidełka na trakcie, tyle energii, można by za to przedszkole wybudować i na biednych dać". 



To także Nowy Świat, tym razem w pobliżu Ordynackiej.



A to już Śródmieście Południowe i kino "Luna", do którego kiedyś bardzo lubiłem chodzić, ale dawno w nim nie byłem (jakieś 2 lata). Niestety, wystrój neonowy ulicy zmienił się na niekorzyść. Ale co to za niespodzianka...

Wszystkie pocztówki opublikowało Biuro Wydawnicze "Ruch".

5 komentarzy:

  1. 2 lata to dawno? hoho, to ja byłem w Lunie wieki temu, a nadal lubię. I neony też!

    OdpowiedzUsuń
  2. Luna to było takie kino (dla mnie), że jak już nie było biletów to tam czasem były...
    Wolałam Nowy Świat taki szerszy...Polifoto, Loteria..odeszły w niepamięć.

    OdpowiedzUsuń
  3. A mnie mile zaskoczyło, że w Krakowie reaktywowali stare kina, do których chadzałam w szczęśliwych czasach na wagary, czyli Sztukę i Apollo, i które, ku mojej radości, nie straciły tego klimatu, który miały jako DKFy.
    No, prawie..;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Luna" nadal działa i ma ambicje nadawania ambitnego.

      Usuń
  4. Pierwsze stare zdjęcie mi się spodobało, bo tam jest fajna kolorystyka. W 2014 widzę, że ludków tłumy przysłaniają reprezentatywną ulicę... :)

    OdpowiedzUsuń