10 lis 2014

Czarno-biało, archiwalnie i śródmiejsko: Plac Grzybowski i Jasna

Dziś trzy zdjęcia z dwóch miejsc. Zacznijmy od placu Grzybowskiego.


 Plac Grzybowski przed 1939 i dziś. Jeden budynek odnowiono, drugi zapakowano, trzeci szlag trafił.



 Ten sam plac w 1947 roku - odsłonięcie sztandari stołecznego komitetu PPS.



Przy Jasnej 26 stał sobie kiedyś hotel "Victoria". Ze względu na natłok gości z zachodu w latach 1939-45 nieco go rozsadziło i po wojnie zbudowano biurowiec, który niedawno przeszedł lifting.

Zdjęcia pochodzą ze "Stolicy" - dwa pierwsze z 6/87 a ostatnie z 9/82. Współczesne ujęcia to rok 2014.

4 komentarze:

  1. Tyle razy byłem na Próżnej i za każdym razem zastanawiam się, czy czasami coś nie stało w miejscu tego trawnika :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Chciałem napisać: szkoda tego na Jasnej, ale pomyślałem, że w tutejszych komentarzach słowo "szkoda" powinno być zakazane.

    OdpowiedzUsuń
  3. no patrzcie państwo, a ja myślałem, że ten budynek przy Jasnej, to przynajmniej przyziemie przedwojenne miał. tak udatnie ktoś zbudował naśladując po wojnie modernizm sprzed niej ;-)

    OdpowiedzUsuń