8 paź 2014

Lata siedemdziesiąte w Śródmieściu Warszawy



No dobra, lata siedemdziesiąte w przypadku pierwszej pary to data publikacji w "Stolicy" z 1971 r. Po samochodach śmiem podejrzewać, że zdjęcie jest ciut starsze. Widać Leszno/Świerczewskiego/"Solidarności" - nie ma jeszcze wieżowca na pl. Bankowym. 



Ten sam rok publikacji co para powyżej - zbieg ulic Daniłowiczowskiej, Moliera i Senatorskiej.


Rok 1973  - widok na Wisłę ze Starówki w obiektywie Henryka Jurko ("Stolica").


Ostatnie foto także ze "Stolicy" - budowa zamku w 1973 r.

Współczesne zdjęcia to rok 2014.

10 komentarzy:

  1. Doskonale pamiętam odbudowę zamku, a potem jego otwarcie.

    OdpowiedzUsuń
  2. skandal, drzewa zasłoniły bloki na Pradze!

    OdpowiedzUsuń
  3. Lepszym datownikiem niż auta są ubiory/moda - tu na drugim patrząc jakaś połowa lat 60.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja np. noszę ten sam płaszczyk od dwunastu lat. Nawet już mi się znudził, ale się trzyma...

      Usuń
    2. Zdjęcia datuje się po ubiorach kobiet :-)

      Usuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Zagadka: Ile kolorów tynku jest na Zamku Królewskim?

    ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja dam cynk, że warto zrobić artykuł o wrocławskim Starym Browarze. Teraz jest tam przestrzeń na targ, wystawy czy wydarzenia, a kiedys byl tam browar naturalnie i legendarna drukarnia Wrocław. Sprawdź sobie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zastanawiałem się nad artykułem o spamie.

      Usuń