28 sty 2014

Krakowskie Przedmieście 1957-2014


Pałac Czapskich, obecnie siedziba ASP - kolebka Wielkiej Sztuki. Na kolana!


Nie mogłem podejść tak blisko pałacu Radziwiłłów jak oryginalny fotograf, niemniej widać to, czego nie widać, tj. pomnika księcia Józefa Poniatowskiego. W okresie powstawania zdjęcia rzeźba stała przed Starą Pomarańczarnią w Łazienkach i dopiero w następnej dekadzie została przeniesiona na obecne miejsce.


Pałac Tyszkiewiczów, sfotografowany z miejsca, które do dzisiejszego dnia straciło status atrakcyjnego punktu dla fotopstryka.


A na koniec pałac Uruskich (u kogo?) i autobus.

 Fotografie pochodzą z albumu "Warszawa", wydanego w 1957 roku przez tygodnik "Stolica" (patrz: źródła).

A w ogóle to przypominam zainteresowanym o głosowaniu na temat akcji GTWB. Dotychczas niezainteresowani także mogą się zainteresować ;)

12 komentarzy:

  1. Twardowski ci nie nagadał? Pierwszy raz natknąłem się na niego jak robiłem nocne zdjęcia Bristolu ... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pan Twardowski na kogucie? Nie, ja tyle nie piję.

      Usuń
    2. Kogut? :?

      A wyglądało jak ławka :D

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. No ba! Zwłaszcza natenczas, choć mówią na mieście, że planują tu tramwaje. Będzie jazda!

      Usuń
    2. jestem stanowczo za.

      Usuń
    3. Jestem stanowczo przeciw tramwajom na KP.

      Usuń
    4. Jestem stanowczo za, ale bez drutów, a z akumulatorami.

      Usuń
    5. M., wolisz autobusy?

      Usuń
    6. Jestem za. Tramwaje to klimat, a autobusy to autobusy:)

      Usuń
  3. Jednak przydał by się drwal w Warszawie.

    OdpowiedzUsuń