19 paź 2013

MDM - syrenka warszawska

Na MDM syrenki są dwie - przynajmniej dwie, o których wiem. Obie wykonano techniką sgraffito na budynku między Wilczą a Koszykową. Jedna nowoczesna (z lat 50, znaczy) a druga stylizowana na historyczną. Sprawdźmy, jak postarzała się syrenka od lat 50 XXw. do 2013.


W bramy pod syrenkami jeszcze do niedawna można było wejść. Teraz są zakratowane i zadomofonowane.


Praca nad syrenką wre...


...i gotowe.

Dopiero przy robieniu zdjęć porównawczych człowiek zdaje sobie sprawę, jakie to wszystko brudne...

Zdjęcia pochodzą z albumu "MDM" pod redakcją Stanisława Jankowskiego (vide: źródła).

6 komentarzy:

  1. Naprawdę je zamknęli?
    Jeszcze niedawno wchodziłem tam fotografować kasetony sufitowe, różne w różnych bramach i zmieniające się w zależności od padającego światłą, więc przykro by było, gdyby to były historyczne fotki :(

    Poza tym tam się chroniła ta pani z kwiatkami, więc to podwójnie przykre.

    OdpowiedzUsuń
  2. dekoracje miłe, a zamknięcie bram dziabnęło mnie boleśnie, bo tamtędy zwykłem chadzać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak swoją drogą, to ja nie wiem, czy u nas zamykanie bramami ulic jest dozwolone ;)

      Usuń
    2. A co ja mam powiedzieć? Zamykali bramę, kiedy właśnie nią przechodziłem i zatrzasnęli mnie w środku między dwiema kratami.

      Usuń
  3. No właśnie, brudne. Styropian przykleić i będzie gites jak nowe.

    OdpowiedzUsuń