18 wrz 2013

Śródmieście 1963-2013

Hm... jak łatwo można policzyć, zdjęcia w dzisiejszym zestawie powstały dokładnie pięćdziesiąt lat temu. Pół wieku to dużo czy mało?


Budynek na pierwszym planie ma więcej niż pół wieku (acz po wojnie nieco go powiększono) a okolice są mi bliskie ze względu na znajdujący się nieopodal wydział, którego jestem absolwentem, a także podstawówkę, której też jestem absolwentem. To były czasy.


Osiedle przy Długiej istnieje, nie mogłem go jednak sfotografować tak, żeby było widać w tle Miodową, jak na fotce oryginalnej. Przyczyna tej niemocy widoczna jest na dole nowego zdjęcia.


A na koniec idziemy sobie - albo jedziemy - na róg Miodowej i Krakowskiego Przedmieścia. Nie mogłem wysoko podskoczyć, więc zdjęcie z poziomu chińskich płyt chodnikowych.

Archiwalia pochodzą z albumu "Warszawa - krajobraz i architektura" (wydanie z 1963; patrz: źródła).

8 komentarzy:

  1. Fajna ta druga para, jedno i drugie zdjęcie mi się podoba:)

    OdpowiedzUsuń
  2. i znowu bloki milusio się prezentują. ale takie to mogą być ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. "Przyczyna tej niemocy widoczna jest na dole nowego zdjęcia." Nawet, jakbyś pokonał przyczynę z dołu zdjęcia, to zostałaby druga, ta z góry kadru :)

    A co do półwiecza. Hmm, znacznie więcej się w Warszawie zmieniło w półwieczu 1913-1963, nespa?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ano właśnie - ciekawe, czy w 'dawnych czasach' ze zdjęć oryginalnych (czyli w okolicach moich urodzin) były jakieś dissy na brak drzewostanu?

      Usuń
  4. Jest w narodzie wielka taka siła,
    co by wszystko grodziła, grodziła, grodziła ...

    Moje typy to 1794-1855 :D

    Zdaje się, że w ogóle, ciężko o takie półwiecze, kiedy u nas by się co nie zmieniło diametralnie, nie to, co w Krakowie. Tam zrobili podobne porównanie, "Kraków wczoraj i dziś", to się moda na ulicach zmieniła :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Krakowie zmieniła się moda? Kto by pomyślał.

      Usuń
  5. świetne fotografie,
    zapraszam do mnie...

    felietonistka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Tak sobie myślę, że trzeba załatwić CI support. Może zrobimy komitet i będziemy biegać z Tobą po mieście z drabiną? ;]

    OdpowiedzUsuń