22 sie 2013

Puck wczoraj i dziś cz.2

Dziś druga część puckich pocztówek, wyłącznie przedwojennych. Puck nie był zniszczony podczas wojny, co nie oznacza że domy zachowały się w idealnym stanie. Zresztą, o historii miasta można przeczytać krótki acz treściwy artykuł o tutaj, podczas gdy ja zapraszam na zdjęć parę.


Dziś rynek w Pucku.

Niby to samo, a nie to samo. Pierwszy z prawej - hotel "Pod Gwiazdą". Kiedyś, znaczy się.




Tu sam eks-hotel w pełnej okazałości. Pusta ściana od bocznej uliczki jest przerażająca.



Na puckim rynku przed wojną znajdował się "pomnik Wojaków". Ale już się nie znajduje. Natomiast w kamienicy po lewej za pomnikiem jest teraz miejskie muzeum.


Przesuwamy się w lewo... i nadal nic się nie zmienia od przedwojnia. Czy to nie zadziwiające, jak na "Wczoraj i dziś"?


A na koniec inny fragment rynku, z dorysowanymi przez producentów pocztówki samolotami.


Archiwalne zdjęcia pochodzą z czasowej wystawy w miejskim muzeum w Pucku. Zdjęcia wykonano przed II wojną światową, ich repliki to rok 2013.

5 komentarzy:

  1. przyjemne miasteczko. "Byłem tu i tam, i w Pucku", ale dawno, więc już nie pamiętam jak wyglądał.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziś jakby bardziej kolorowo tam było ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Na zdjęciach lepiej wygląda bez drzew, ale w naturze pewnie lepiej z drzewami.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie tak bardzo się zmienił ów Puck.

    OdpowiedzUsuń
  5. Też mi się podoba, i też byłem dawno, znaczy nic nie pamiętam. A już na pewno nie widziałem puckowego wczoraj i dzisia. Można pozazdraszczać niezniszczenia.

    OdpowiedzUsuń