23 kwi 2013

Śródmieście 1968-2013


Nasz nieoceniony i niedoceniony DAR, widziany spod Rotundy PKO. Sam PKiN bardzo lubię, choć pewnie gdybym urodził się przed wojną i widział miasto w miejscu, w którym dziś go nie ma, to bym nie lubił.


Gmach Kakofonii Narodowej,. którego z kolei nie lubię, mimo iż przedwojennego osobiście nie pamiętam, a znam jedynie ze zdjęć.


A to już parking Bankowy z tymczasowym postojem dla autokarów, który zniknie w 2094 r.

Oryginalne zdjęcia pochodzą z "To jest Warszawa" (vide: źródła).

8 komentarzy:

  1. Ocho, widzę, że nie boisz się:
    "...Czarów, klątw Biurowych mątw, Matki, siostry i psa Ojca z zaświatów i lwa I czarnej Wołgi! Wołgi! Wołgi!"?

    :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Na pewno darowi dobrze (wizualnie) zrobiło zawieszenie zegara.

    OdpowiedzUsuń
  3. PeKiNu nie cierpiała moja śp. Babcia - ile razy jechaliśmy 15 na basen na Polonię, to demonstracyjnie odwracała się od niego plecami :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Skoro już dzielimy się swoimi (i nie tylko swoimi) opiniami o "Pałacu", dołożę ja i swój.

    Architektonicznie - nie jest zbyt piękny - patrząc na niego przypomina mi się migawkowy obrazek mieszkania moich sąsiadów z parteru, gdy przechodząc schodami czasem ktoś od nich wychodzi lub wchodzi i widać wnętrze lokum - w każdym pomieszczeniu (widać 3: przedpokój, salon i kuchnię) minimum 3 style - każdy z osobna ok, ale w kupie? Tragedia.

    Historycznie - tu mam mieszane uczucia - z jednej strony od dzieciństwa był ze mną i przez sam ten fakt, jakoś ciężko mi sobie wyobrazić Warszawę. Z drugiej strony, jak wiemy, było to miejsce w którym przecinało się kilka ulic, nawet jeździły tramwaje, a pod wojnie kilka kamienic nawet już odbudowano, zanim socreal rozjechał wszystko buldożerami. Jak o tym myślę, to i "ściana wschodnia" zaczyna mi działać na nerwy...

    Ale nie ma co - Jak długo są ludzie w stolicy tacy, jak my, myśl i nadzieja o przedwojennej wielkomejskości, guście i charakterze Warszawy przetrwa :)

    Takie moje trzy grosze...

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo bojowe Twoje wpisy dziś, Marcinie :)
    smutny jakiś ten widok autokarów na Bankowym:(

    OdpowiedzUsuń
  6. A co to te kontenery na dachu Filharmonii?

    OdpowiedzUsuń