27 mar 2013

Żelazna 3/3

Ponieważ wczorajsza część cyklu o Żelaznej była niezwykle dołująca, dziś - na pocieszenie - grand finale z ocalonymi fragmentami tej ulicy.


Odcinek między Ogrodową a Chłodną w latach siedemdziesiątych XX w. wzbogacony o jakże pasujące do zabudowy bloczyska (2013).


Ociapany współcześnie budynek pod adresem 98/91, niegdyś siedziba KPP. Fotki z lat 1984 i 2013.



Pałacyk Bogusławskiego, zarośnięty iglakami (1984/2013).



I na koniec szpital św. Zofii na zdjęciu z 1928 i z 2013. Nie muszę chyba mówić, że ta przedwojenna wersja bardziej mi pasuje.

Zdjęcia pochodzą ze "Stolicy" (18/2013).

11 komentarzy:

  1. o rety, któż by przypuszczał, że w tym szpitalu były tak zajebiste loggie.

    OdpowiedzUsuń
  2. BTW - rodzinne tereny północnożelazne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapewne kiedyś te loggie były potrzebne do suszenia pieluch.

      Usuń
  3. Komu by te loggie były dzisiaj potrzebne w szpitalu przy ruchliwej ulicy?

    A kamienica (w które była siedziba KPP) kryje w sobie pewną ciekawostkę, o której "mało kto wie". Otóż murek na jej podwórku jest jeszcze jednym oryginalnym murem getta. Ale tam wycieczki nie docierają (ja sam byłem tam raz, jak jeszcze nie było domofonu w bramie).

    OdpowiedzUsuń
  4. O, nie wiedziałem, ze szpital taki piękny był przed wojną.

    OdpowiedzUsuń
  5. Przedwojenne, znaczy ładniejsze ;)

    Ostatnio spotkałem się z opinią, że "Warszawa 1935" to czysta propaganda, pokazująca z Warszawy tylko to, co najlepsze, bo przed wojną to Warszawa była ... ho, ho, ho ...

    A wy, że ładniejsze :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Fakt, przedwojenny szpital to żywcem jak jakieś otwockie uzdrowisko! Dzięki za to zdjęcie - nigdy go nie widziałem. To mówiłem ja - południowożelaźniak.

    OdpowiedzUsuń
  7. Robią wrażenia te porównawcze zdjęcia stare i dzisiejsze.

    OdpowiedzUsuń
  8. Pięknie szpital wyglądał, uzdrowiskowo :)
    ale dobrze, że dziś też zadbany i po remoncie, przynajmniej z zewnątrz, bo nie wiem jak w środku:)

    i te tory na Żelaznej kiedyś....i bruk...

    OdpowiedzUsuń
  9. Sentymenty:) Moje strony z dzieciństwa.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Podpisuję się pod wypowiedziami chwalącymi dawny wygląd szpitala. Chociaż muszę też dodać, że obecnie też prezentuje się dumnie. Dobrze, że pewne elementy są zbliżone do dawnej wersji (jak chociażby daszek i to co jest nad nim).

    OdpowiedzUsuń