24 mar 2013

Widok 1983-2013 2/2

Dziś druga część zdjęć ulicy Widok sprzed lat trzydziestu. Fotografie Henryka Jurko zamieściła "Stolica" (7/1983).


Tego ujęcia nie można już powtórzyć. W miejscu widocznego na starym zdjęciu parkingu wyrósł płot. A co za nim? Tego na razie nie wiem, natomiast jestem przekonany, że cokolwiek by tam nie powstało, nie będzie pasować do niczego - taka nasza tradycja.


A tu aż zacytuję opis ze źródła: Po nieparzystej stronie ul. Widok luki w zabudowie, wykorzystane zresztą w sposób praktyczny, zdają się przypominać o wojennych losach ulicy. Ekhm.




A na pożegnanie - widok na Widok z Marszałkowskiej.

7 komentarzy:

  1. W bloku nad barem Zodiak mieszkał pod koniec lat 80. mój krewny, bywałem tam wtedy, karaluchy sobie spacerowały bez większej żenady. Ale najciekawsze, jakie będą dalsze losy zabytkowej kamienicy z reklamą Totka.

    OdpowiedzUsuń
  2. Niesamowite jest to, że to Toto nadal widać, i to całkiem nieźle.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie dlatego Steve Lukather przyjeżdża.

      Usuń
    2. I jeszcze wystąpi na dachu tego budynku.

      Usuń
  3. lubię takie ledwo widoczne reklamy sprzed lat:) dawno tam nie byłam, ta kamienica była chyba opuszczona, dobrze, że jej nie zburzyli jeszcze... i dużo bardziej podoba mi się Widok od strony Kruczej:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Na pierwszym zdjęciu wygląda tak, jakby mieszkańcy ulicy osiągnęli szczyt szczęścia motoryzacyjnego.

    OdpowiedzUsuń
  5. TOTO przydało by się odnowić ale to przecież wstrętne i peerelowskie :/

    OdpowiedzUsuń