1 mar 2013

Śródmieście Północne 1944-2013







Pomnik Kopernika został usunięty z cokołu i zniszczony (znaleziono jakieś nędzne resztki), po wojnie jednak odlano go od nowa i ustawiono na pierwotnym miejscu.





Przyznam bez bicia, że za cholerę nie wiem, gdzie dokładnie strzelono oryginalną fotkę. Podpisana była "Ulica Tamka w okolicy Pałacu Ostrogskich". Zrobiłem więc rzecz najprostszą z możliwych, czyli cyknąłem zdjęcie z kładki nad Tamką.






Działania wojenne przy narożniku Tamki i Cichej.






Zniszczony pałac Blanka (nie, nie mogłem podskoczyć).


Archiwalne fotografie pochodzą z albumu "Dni Powstania" (patrz: źródła).

5 komentarzy:

  1. Jakie zdarzenie przedstawia zdjęcie 4 (od końca)? Jest opis?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żadne konkretne, napisane jest że to niebezpieczny narożnik tych ulic i że Polacy ostrzeliwani tam byli od strony ul. Dobrej.

      Usuń
  2. Kopernik się stoczył i go odlano ...
    Ech, ci warszawiacy :roll:

    :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze, że nie odwrotnie, bo by się był w tym nurzał ;)

      Usuń
  3. Tamka jest dla mnie tak zwykłą, współczesną ulicą, że nijak mi nie pasuje do drugiej wojny, a przecież jednak.

    OdpowiedzUsuń