28 mar 2013

Pocztówka z ronda de Gaulle'a

Dziś dosłownie pocztówka, a nawet trzy. Wszystkie przedstawiają skrzyżowanie Nowego Światu i Alej Jerozolimskich, nazwane rondem de Gaulle'a.


Na początek obrazek spod Empiku (fot. L.Dmowski i Z. Kapuścik) z roku 1964 i odpowiednik z 2013.


Pocztówka z gmachem KC PZPR ze zdjęciem autorstwa A. Kaczkowskiego i P. Mystkowskiego ukazała się w 1972 r., ale sama fotografia może być nieco starsza. Poniżej odpowiednik z 2013.



Nie mam takich chodów, żeby wejść sobie do gmachu KC (giełdy) i cyknąć fotę z góry, jak uczynił to E. Falkowski w 1962 roku, zatem wystarczyć mi musi w 2013 r. widok z dołu. 

10 komentarzy:

  1. Czyli właściwie to rondo jest zabytkiem the sweet sixties zachowanym w stanie nienaruszonym. Jeśli nie liczyć dostawionych symulakrów: palmy i Degola.

    OdpowiedzUsuń
  2. A jego kształt został wykorzystany w logo Śródmiejskiego Domu Kultury.

    OdpowiedzUsuń
  3. Może jestem nienormalna, ale lubię tę palmę.

    OdpowiedzUsuń
  4. to prawda, że rondo jest zabytkiem - niepotrzebnym zabytkiem techniki. postulowało się jego likwidację, ale bez skutków.
    co prawda - gdzie stała by wtedy palma? ;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja palmę lubię, natomiast nie lubię baby, która ten kawałek przestrzeni miejskiej traktuje jako swoją prywatną własność.

    A do domu partii nie da rady wejść jako inwestor na przykład?

    To byłby dopiero widok - palma skace ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Do domu partii można chyba wejść całkiem zwyczajnie - nie wiem jak teraz, bo dawno nie byłem, ale parę lat temu można sobie było łazić dość swobodnie.
    A środkowy - pięknie lakierowany - landszafcik jest tak z 10 lat starszy niż data wydania pocztówki.

    OdpowiedzUsuń
  7. Szarl na tym pomniku jak jakiś piechur wygląda a nie jak generał a ta palma najzwyczajniej w świecie mi się nie podoba. I już.

    OdpowiedzUsuń
  8. na początku palma mi się nie podobała, ale się do niej przyzwyczaiłam i dużo bardziej wolę niż tęczę :)
    to klomby na tej ostatniej pocztówce?

    OdpowiedzUsuń
  9. Palma w tym miejscu pasuje jak wiadomo co do czego. Wycięli 300 drzew w parku Krasińskich, a tutaj stoi metalowy słup.

    OdpowiedzUsuń
  10. Też lubię to rondo. Ta palma mi zwisa, chociaż babka, która ją postawiła trochę za bardzo przegina...palmę, co zresztą ktoś powyżej zauważył. Ale może lepsza palma niż tęcza, którą bez przerwy ktoś podpala.

    OdpowiedzUsuń