18 lut 2013

Warszawskie pożegnania - Żoliborz i Bielany

Dzisiejsza część grafik Mariana Stępnia z książki Jerzego Kasprzyckiego "Warszawskie pożegnania" to północne rejony Warszawy. I - obawiam się - nie będzie to część wesoła.






Kościół MB Królowej Polski przy Gdańskiej wprawdzie stoi, jak stał (rys. 1972/fot. 2013), ale po lewej stronie wyrosło przez lata takie dziwne coś...





Ulica Burakowska 12. Adres się zgadza, natomiast część zabudowy zniknęła była. Rysunek z 1977, fotografia z 2013.






Ten sam przykry los spotkał budynek przy Pułkowej 55 (1977/2013). Cóż, dziś istotnie w większości są to "pożegnania".

10 komentarzy:

  1. Na rysunkach można sporo przekłamać, pamiętam jakie cuda robiliśmy w Kazimierzu "znikając" samochody, reklamy i dodając fikcyjne postacie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. piękny ten ostatni, co go nie ma.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kurde, aleś wygrzebał tę Pułkową :D

    Ja tam, w spożywczaku, kupowałem najlepszy chleb na świecie (z pobliskiej piekarni - nic to, że był gliniasty, za to gorący i miał przecudowną chrupiąca skórkę), a w knajpie po lewej, żywcem przeniesionej z przedwojennych filmów, uczyłem się jeść prawdziwe flaki po warszawsku, bigos, golonkę, kaszankę i ogórki ze słoja :D

    Ojciec obowiązkowo piwo z wkładką brał, a ja się siłowałem z drucianym zamknięciem oranżady :D

    A na przeciwko, niemal, był fryzjer :)

    Dzięki.

    OdpowiedzUsuń
  4. A i jeszcze jedno - mimo zapędów wielu osób, to to nie jest ani Żoliborz (mimo że był), ani Bielany (mimo, że są) tylko Młociny :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Burakowska to zawsze była ulica tyle syfiasta, co pełna tajemnic - zwłaszcza przed instalacją 'artistów', arkadyjskiego szopu i tego tam czarnego kota z przybudówkami.

    OdpowiedzUsuń
  6. szkoda tego ostatniego..

    OdpowiedzUsuń
  7. "Mój" kościół, pierwszą komunię w nim miałam ...

    OdpowiedzUsuń
  8. To "coś" po lewej stronie kościoła to plebania chyba, nie?;-) Sam kościolek na górce urokliwy jest do tej pory. A Młociny troche przerażające.

    OdpowiedzUsuń