7 lut 2013

Ochota przez dekady





Malinka przy Filtrowej 70 w roku 1938 i 2012.






Podobne ujęcie było jakiś czas temu - średnio widoczny (obecnie) akademik przy pl. Narutowicza w roku 1930 i 2013.





Fabryka Nasierowskiego przy Kaliskiej 9 w 1945 i 2013.






A tu perspektywa Kaliskiej z Grójeckiej w 1964 roku i w 2013 - stanąłem trochę bardziej w lewo, żeby uchwycić cokolwiek zza drzew. Kamienicy po prawej stronie starego zdjęcia, oczywiście, już nie ma.

Archiwalia pochodzą z książki "Ochota 1944" (vide: źródła).

7 komentarzy:

  1. Ten płot u Nasierowskiego kompletnie się nie zmienia.
    Tak, jak go pamiętam sprzed kilkudziesięciu już lat, takim go i ostatnio widziałem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Na starym zdjęciu fabryki Nasierowskiego widać, że elewacja była z jakichś płyt. I komu to przeszkadzało?

    Akademik z wielkiej litery panie Dzieju, w tym przypadku to je nazwa własna ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. O komcia mi zeżarł głody gógiel. Brzydal.

    OdpowiedzUsuń
  4. @Weldon- hm, "Płoty wczoraj i dziś"...

    @Er - ciekawe czy to już koniec czy jeszcze ktoś wyjawi swą Ochotę...

    @Sebik - ja użyłem tej nazwy jako nie własnej a pospolitej. Stąd mała litera. Ale faktycznie w tym przypadku powinienem był napisać: "A to akademik Akademik".

    @I am I - Brzydal tym bardziej, że nawet nie mam w poczcie ani w spamie Twojego komcia, więc nie mogę go tu umieścić.

    OdpowiedzUsuń
  5. u mnie w kolejce (nomen omen) czeka ten "zbombardowany" dach stacji, co ostatnio był i u Sebika, ale to dopiero po 28 lutego ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Trawestując klasyka: "Ochota przez wieki się nie zmienia..."

    OdpowiedzUsuń