24 paź 2012

Śródmieście Północne 70/80

Dom "Pod Królami" w 1984 i 2012 r.

 Widok na plac Teatralny w 1984 i brak tegoż (widoku, nie placu) w 2012.


Towarzystwo Kredytowe Etnograficzne w 1975 i 2012. 

Między Zgodą a Szpitalną zawsze był jakiś przybytek gastronomiczny. Jak widać, w 1975 roku była to "Szwajcarska". Z lat 90 pamiętam jakiś obskurny pub i coś jeszcze. Obecnie jest tam to, co widać (2012).

Fotki z 1975 pochodzą z "Encyklopedii Warszawy" a te z 1984 z albumu "Warszawa"   E. Hartwiga (vide: źródła).

6 komentarzy:

  1. - Co jest?!
    - Nic panie kierowniku! Makietę mu zbudowali! Temu placu!

    OdpowiedzUsuń
  2. E no - te dwa pierwsze historyczne to nie będzie żaden '84, tylko jakiś przełom '60/'70.
    A Syfinksa nie cierpię :X

    OdpowiedzUsuń
  3. 'Szwajcarskiej' nie znam, chyba mnie jeszcze na świecie nie było kiedy funkcjonowała. Natomiast Sfinksa znam, byłem (w 2005 lub 2006) i nigdy więcej tam nie wrócę. Nie cierpię takich miejsc. Szkoda, że tak 'zabetonowali' widok na plac.

    OdpowiedzUsuń
  4. A co jest nie tak według Was w Sfinksie?

    Nie to, żebym ja był bardzo "za", raczej jestem neutralny (kiedyś dawno temu byłem w jednym czy dwóch, ale akurat nie w tym).

    OdpowiedzUsuń