14 paź 2012

Osiedla Pragi Południe 1987-2012


Zaczynamy spacerek od osiedla Ostrobramska. Monumentalny wygwizdów niewiele się zmienił przez ćwierć wieku. Poza kolorkami.



Woda na osiedlu Ateńska to nie sadzawka tylko efekt braku odpowiednich odpływów kanalizacyjnych w latach osiemdziesiątych XX wieku. Mieszkańcy mieli nieplanowane rozrywki wodne.



A to już fragment grochowskiego osiedla Igańśka (nie Majdańska, bo to nieprawda i w książkach za PRL kłamali), obecnie nieco zasłoniętego przez nowo przybyłe bloki.


Zdjęcia pochodzą z książki "Przewodnik warszawski - gawęda o nowej Warszawie"(vide: źródła).

8 komentarzy:

  1. To osiedle Majdańska to całkiem klawo wyglądało kiedyś. Ale trzeba było zasłonić... Może by tak osiedle Derby czymś zasłonili?

    OdpowiedzUsuń
  2. Ehem... no, pamiętam 'pływanie' z atrakcjami w postaci gubienia butów we wszechobecnym błocku osiedlowym. Immanentna i transcendentna cecha 'socjalizmu realnego' ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Drogi Marcinie, strasznie się zdenerwowałem po lekturze tego wpisu. Osiedle widoczne na dwóch ostatnich zdjęciach to OSIEDLE IGAŃSKA. Osiedle Majdańska jest takim samym ciągiem budynków tylko bliżej ul. Grenadierów.

    OdpowiedzUsuń
  4. Drogi Wisienie, nie ma się co denerwować. Tak było to podpisane w książce. Ale skoro jest tam błąd, zaraz go poprawię. Mam nadzieję, że Cię to uspokoi, a jeśli nie, to jedź do Azji i pieprznij się w hamak. Wyzdrowiejesz niczym Maria Peszek.

    Poza tym ja się nie znam, jestem z Mokotowa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój poprzedni komentarz jest małą prowokacją, można powiedzieć eksperymentem. Pierwotnie miały się w nim znajdować uśmieszki za pierwszym zdaniem i na końcu. Nazwa Osiedle Igańska miała wyglądać jak w tym komentarzu. Potem z tego zrezygnowałem, bo byłem ciekawy odbioru tego tekstu bez emotek. :-)

      Usuń
  5. Co ma nazwa osiedla człeku pieprznij sie

    OdpowiedzUsuń
  6. Co ma nazwa osiedla człeku pieprznij sie

    OdpowiedzUsuń