4 lip 2012

Warszawskie widoczki z lat różnych (wiązanka bezokazyjna)


Plac Teatralny w okresie międzywojennym oraz w 2012.



Kiedyś w Parku Rydza było kino plenerowe (fot. 1956) . Z oazy kultury został do dziś (2012) kawałek obmurowania a w miejscu samego kina mamy inną oazę, ech.

edit: Ze względu na rozbieżności w zeznaniach daję jeszcze jedno zdjęcie, które być może powinno pojawić się zamiast tego wyżej.





Park Rydza raz jeszcze - tym razem widok z tarasu. Ten sam okres, co poprzednio.



Próżna w roku 1983 i w 2012.



Pałacyk "Cukrowników" przy Mokotowskiej 25 w roku 1986 i 2012.

Zdjęcia archiwalne pochodzą ze "Stolicy".

9 komentarzy:

  1. haters gonna say, że kino było tam, gdzie dziś wrotkarnia.

    skrupulanci gonna notice, że zmieniły się donice. znaczy, wazy na tarasie.

    OdpowiedzUsuń
  2. O. Bo mnie jeden starszy pan powiedział, że kino pod chmurką było tam, gdzie resztki murku i takie jakby okienko, ponoć po kasie, przy skrzyżowaniu Książęcej z Rozbrat. I jakoś nie wypadało mi nie uwierzyć lokalsowi, ale widocznie pamięć jego zawodna była.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kino Jutrzenka kojarzę słabo, bo takie plenersy to nie dla mnie. A dziś - proszę bardzo, pawilony z napojami stoją. O!

    PS. Znalazłem takie zdjęcie kas Jutrzenki - może lokals nie do końca się mylił?

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie widzę żadnego zdjęcia :(

    W jakiejkolwiek postaci i mimo wielokrotnego odświeżania :/

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja widzę zdjęcie ale potwierdza ono to, co pisze Er. To jest wejście na wrotkowisko, obecnie przerobione nieco - zagrało też w serialu "W labiryncie" i pozwolę sobie zrobić erratę zdjęciem ze starego posta.

    Tylko w takim razie co było otoczone murkiem i z okienkiem bliżej szpitala?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. krąg taneczny. drugi był przy Okrąg (nomen omen).
      z budki przez okienko sprzedawano bilety na zabawy taneczne w kręgu tanecznym.

      Usuń
  6. Errata się wyświetla, ale pozostałe nie - mam wrażenie, że to wina mojego FF, bo robi mi jakieś numery, łącznie z dodaniem google.pl do ... witryn podejrzanych :D

    Tak więc nic nie rób. To ja zaraz zmienię przeglądarkę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Juz jest OK.
    Nie da się ukryć, że wszytkie przejrzane przeze mnie źródła podają:
    "Wrotkowisko "Jutrzenka" (dawne kino letnie "Jutrzenka")" lub "Kino Jutrzenka - Kino Letnie. (...) Po wielu latach, niszczejące i opuszczone, zostało przerobione na wrotkowisko."

    Niemniej elementy z pierwszej pary zdjęć są, faktycznie, łudząco podobne.

    OdpowiedzUsuń
  8. Mein Gott, czyżby Próżna w latach osiemdziesiątych była jeszcze w miarę otynkowana i ładna czy to tylko taka kiepska jakość foty?

    OdpowiedzUsuń