7 lip 2012

Grochów 1980-1989-2012

Dziś dwa ujęcia z Grochowa z 1980 i dwa z 1989 roku. No i odpowiedniki z 2012, w tym jeden z deczka zatrważający. Ale do odważnych...


Zacznijmy blokami. Osiedle Majdańska w latach 1980 i 2012.


A teraz obiecany hardcore. Uniwersam nigdy nie należał do piękności (zdj. 1980), ale to co prezentuje sobą - i jego otoczenie - w 2012 roku... cóż, właściwie można by to pokazywać jako atrakcję turystyczną dla wycieczek z krajów rozwiniętych.




Machina czasu przenosi nas w okres schyłku PRL i oto uroczy, jak zawsze, Uniwersam Grochów w 1989 i 2012 r.



Plomba przy Grochowskiej w 1989 i 2012 r.


Archiwalne fotografie z 1989 r. pochodzą ze "Stolicy" a te z 1980 z "Portretu miasta" (patrz: źródła).

13 komentarzy:

  1. reklama dzwignią handlu - vide Universam Grochów i okolice....mama mojej kolezanki była tam kierowniczką przez wieeeeeele lat. Do dzisiaj w jej mieszkaniu straszą kryształy (stoją dosłownie wszędzie) i regał Ambasador - na wysoki połysk. Piekne czasy:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Faktycznie, ta ceglana plomba jest zatrważająca ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W ramach ciekawostki dodam, iż podpis w "Stolicy" pod zdjęciem owej brzmiał: "Estetyczna plomba przy ulicy Grochowskiej". Signum temporis.

      Usuń
  3. a mnie się ta plomba podoba. Jak mawia moja mama - solidny konkretny budynek,a nie jakaś tandeta;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. też nie mam nic przeciw. w kategorii "zatrważający" znajdzie się 100000 innych budowli Warszawy.
    np. dużo bardziej mnie zatrważa osiedle z pierwszej pary. a wszak ileż ma klonów!

    OdpowiedzUsuń
  5. Plomba w stylu krejzi najntis mimo, że to schyłkowe ejtis.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dla mnie w osiedlu Majdańska zawsze było coś urzekającego w tej "zatrwożliwości". A naprawdę zatrważająca to jest druga para.

    OdpowiedzUsuń
  7. Rok po zrobieniu tego zdjęcia Uniwersamu(czyli w '90), kupiłem tam doskonałej jakości magnetowid - Samsung, który wiernie służył mi przez ... naście lat.
    Z pewnością przetrwał przełom wieków.

    Zachowałem sobie z niego do dziś pilota ... :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Oj, przypomniałeś mi tymi zdjęciami moją niedawną wizytę przy Grochowskiej - rzeczywiście, to jest jak cofnięcie się o co najmniej dwie dekady.

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie da się ukryć, Uniwersam jest obecnie... dziwny.

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie wiem, czy Cię zmartwię, ale nie tylko Wwa może się pochwalić takim samem z takim otoczeniem;)

    OdpowiedzUsuń
  11. czy mogę prosić o kontakt w sprawie zdjęcia Uniwersamu Grochów?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ proszę: aureus.pisciculus@gmail.com

      Usuń