9 maj 2012

Powiśle 1958-1972-2012


Monumentalna budowla przy alei 3 Maja w 1958 i 2012 (zeszpecona reklamowym g...).



Mój ukochany Park im. Rydza-Śmigłego i widok ze schodów w stronę pomnika Sapera, którego nie było jeszcze w 1972 (pojawił się 3 lata później) a w 2012 doskonale go widać.



A na koniec niesamowita ciekawostka - zdjęcie z budowy Trasy Łazienkowskiej. W tle osiedle Torwar a po lewej stojąca jeszcze wówczas kamienica...

Niechcący wyszedł mi przy ostatnim zdjęciu prequel do 55 akcji GTWB.

Fotografie archiwalne pochodzą z "Warszawskiego Kalendarza Ilustrowanego 1959" (pierwsze) oraz ze "Stolicy" z 1972 roku.

10 komentarzy:

  1. Może ja ślepy jestem ale na pierwszej parce żadnych reklam nie widzę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Na nowym zdjęciu w pierwszej parze jest na górze budynku takie białe cuś. Akurat jest białe, bo trafiłem na moment międzyreklamowy, ale niestety zazwyczaj właśnie na tym umieszczona jest szmata.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pomnik Sapera bardzo mi się podoba i zrobił na mnie wrażenie od pierwszego spojrzenia. :-) Doskonale się prezentuje od drugiej strony, niż na Twoich zdjęciach, czyli od strony Wisły.

    OdpowiedzUsuń
  4. Od strony Wisły to on ciągle mi się pod światło zdarza :D

    A Park fajny. Też lobie tam zaglądać, zwłaszcza przy rożnych imprezach.

    Zdaje się, że jakaś nowa się szykuje.

    OdpowiedzUsuń
  5. Powiśle, jedna z moich ulubionych dzielnic (po wojenna wersja;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Też lubię ten park. Nawet zdarzyło mi się zrobić zdjęcie tego widoku, który widać na twoim zdjęciu. Jest w tym miejscu coś dostojnego.

    OdpowiedzUsuń
  7. O, zdjęcie z helikopterka (albo bardzo długiego statywu ;)
    A ostatniego historycznego to chyba nigdy nie widziałem - rodzyneczek!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja widziałem, i to nawet ze śmigłowca/długiego wysięgnika.

    OdpowiedzUsuń
  9. Nooo... a ja muszę napisać, że też mi się bardzo podoba ten Park im. Rydza-Śmigłego... :-)
    Wydaje się taki przestrzenny, krajobrazowy.

    OdpowiedzUsuń