20 maj 2012

GTWB LV - "..jasna, długa, prosta..."1972-2012 czyli "czterdzieści lat minęło"

Czterdzieści lat minęło... tak, tak, psze państwa, dziś kilka migawek z budowy Trasy Łazienkowskiej. Wprawdzie Stefana Karwowskiego nie będzie, ale ja mam już prawie czterdzieści lat, więc go zastąpię.



Rozgrzebany teren w okolicy al. Wyzwolenia.



Koparki wczoraj i ich brak dziś przy placu Na Rozdrożu.



Widok na wjazd pod Marszałkowską.



I to samo miejsce co powyżej, tylko z drugiej strony.


Zdjęcia archiwalne pochodzą ze "Stolicy", wydanej w 1972 r. Nówki sztuki z 2012 r.

9 komentarzy:

  1. Tak se właśnie pomyślałem patrząc na te zdjęcia, że wtedy też budowa trasy musiała robić niezły sajgon w mieście, ale chyba nie byliśmy tak marudni, jak przy dzisiejszych wykopkach. A może byliśmy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ruch samochodowy był bez porównania mniejszy, więc te wykopki nie były tak uciążliwe. Tym bardziej, że trasa tworzyła nowy ciąg komunikacyjny i niczego nie zabierała mieszkańcom, dając nadzieję na "lepsze jutro”.

      Usuń
    2. Ruch samochodowy był bez porównania mniejszy, więc te wykopki nie były tak uciążliwe. Tym bardziej, że trasa tworzyła nowy ciąg komunikacyjny i niczego nie zabierała mieszkańcom, dając nadzieję na "lepsze jutro”.

      Usuń
  2. Tylko Wawrzeckiego tu brak :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Wtedy było mniej kierowców, którzy by marudzili ;-P

    O, widzę że mały błąd w roku w tytule ;->

    OdpowiedzUsuń
  4. @I am I - ale wówczas powstawało (dość szybko) nowe, a nie w nieskończoność remontowane było stare. No i zatłoczenie miasta inne...

    @Sebik - specjalnie go nie dawałem, bo myślałem, że inni dadzą.

    @Łukasz - a ja dość często tam bywam. Lubię tę okolicę.

    @Tomi - już poprawiłem, nawet nie zauważyłem, dzięki.

    OdpowiedzUsuń
  5. No, z tym szybkim budowaniem to tak różnie bywało, że o metrze wspomnę i zamkniętych przez półtorej dekady Alejach Niepodległości. Trasę eŁ i AK budowano może i szybko, ale jak widać właśnie po tych remontach - za szybko i za tanio.

    OdpowiedzUsuń