16 paź 2011

Park Ujazdowski i okolice 1967-2011

Wpadł mi ostatnio w ręce (no dobra, nie wpadł tylko sobie sam kupiłem) mały albumik Edmunda Kupieckiego "Warszawa", wydany przez Arkady. To samo wydawnictwo wydało identycznie zatytułowane i ułożone albumy ze zdjęciami tego samego autora w 1963, 1967 i 1970 roku. Żeby było ciekawie, zdjęcia się nie powtarzają a często przedstawiają te same ujęcia. Dziś porcja fotek z 1967 roku i ich odpowiedników z 2011.




Blok przy ulicy Wiejskiej.



Kamienna a w zasadzie kamienista fontanna, po której wdrapywałem się jako dzieciak a i czasem zdarza mi się obecnie.



Inaczej zagospodarowany brzeg stawu.

Zdjęcia archiwalne pochodzą z albumiku "Warszawa" z 1967 r.

6 komentarzy:

  1. akurat tu na szczęście wielu zmian nie widać:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Po remoncie ten park podoba mi się bardziej. Altana przy stawie zwłaszcza. Właściwie nie wiem czemu, bo sama w sobie okazem urody nie jest, ale jakoś tak pasuje do tego miejsca i sprawia, że jest dużo przytulniejsze niż przedtem.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten blok z Wiejskiej przypomina mi nieco 'opuszczoną szczękę' ze Smolnej, oczywiście bez szczęki ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Być może to specyfika błon (słynne Orwo?), ale wydają mi się cieplejsze w odbiorze. Ale tutaj, u Ciebie na blogu to rzecz rzadko spotykana, by "czas" musnął tylko kosmetycznie :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetnie pamiętam kamienie bez tego betonowego chodniczka.

    OdpowiedzUsuń