26 paź 2011

Mokotów 1975-2011


SGH z góry i z dołu. I tramwaj.



Fragment osiedla "Batorego" w postaci jednego z bloków na tymże.



Bloki przy Joliot-Curie. Mogłem wprawdzie poczekać, aż spadną liście, ale akurat w telewizji leciał recital remiksów Edwarda Hulewicza.



GUS przy zbiegu Armii Ludowej i alei Niepodległości nie dał się sfotografować z tego samego miejsca (musiałbym stanąć na środku skrzyżowania, o liściach nie mówiąc).

Zdjęcia archiwalne pochodzą z pierwszego wydania "Encyklopedii Warszawy" (vide: źródła).

20 komentarzy:

  1. Przeciez mówiłem, że "Hulewicz remixed by Ma Rysia Sadłowska" bedę nagrywał... Mogłeś czekać...

    OdpowiedzUsuń
  2. trochę posłuchałam i popatrzyłam na Hulewicza na you tube i stwierdzam, ze to był b. przystojny facet i miał fajny głos i spiewał też lepsze kawałki i ma wielu fanów.

    OdpowiedzUsuń
  3. I to jakie tramwaje. Na dodatek, którędy one jadą. Ech... A tak przy okazji - tramwaje z ul. Rakowieckiej pomiędzy al. Niepodległości i ul. Puławską wycofano w 1967 roku, więc zdjęcie jest starsze. Tak, wiem - rok wydania "Encyklopedii Warszawy" itd. itp :-).

    OdpowiedzUsuń
  4. I w tym samym roku otwarto odcinek "Rakowiecka (pętla przy SGGW) - Wołoska - Woronicza" będący do dziś najnowszym odcinkiem tramwajowym otwartym poza rejonami: Piaski, Wawrzyszew, Bemowo, Jelonki! Niezłe, co? (nie liczę drobnej przekładki na Bródnie z Wysockiego na równoległą Rembielińską, ale nawet i ona to tylko 4 lata później).

    OdpowiedzUsuń
  5. O matko, czymże ten blok na Batorego obłożyli?
    PS. Basia ma recht :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Hmm... Marcinie, ciekawą wizytę polecasz - "404 Not Found" :-).

    OdpowiedzUsuń
  7. Trzeba z adresu, który się na górnej listwie pojawił, literkę "t" jak "trzewia skręca" na końcu się pojawiającą, wykasować :)

    OdpowiedzUsuń
  8. @weldon - Dzięki, nie spojrzałem na pasek adresu.

    OdpowiedzUsuń
  9. Sorki, się mi t wklepało. To jeszcze raz:

    http://www.hulewicz.art.pl/galeria%20zdjec.html

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale teraz to z kolei wkleiłeś link nieaktywny i nie wiemy (albo nam się nie chce) go aktywizować.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie widzę problemu żeby skopiować link a potem go wkleić w nowe okno przeglądarki. A jak się używa Firefoxa to jest to jeszcze łatwiejsze.

    O tak, Edłord na tym szczególnie na tym zdjęciu wygląda przystojnie - http://www.hulewicz.art.pl/images/fotosy/droga2.jpg

    Ale wracając do tematu posta to dziś się przewinąłem obok GUSu i SGHa. Delikatne czyszczenie tych budynków by nie zaszkodziło... Na elewacji Głównego Urzędu powieszono wyświetlacz na którym dziś zobaczyłem średnie krajowe w różnych sektorach. Mało brakowało a gusa bym sobie nabił z wrażenia...

    OdpowiedzUsuń
  13. Hulewicz jako młody był niesamowicie przystojny i z klasą (jeśli chodzi o wygląd). NIestety z wiekiem zaczynał wyglądać coraz bardziej smiesznie - na sposob amerykański - peruki, farbowane włosy, kopułka na czole - ostatnie zdjecia pokazują karykaturę jego stylu Szkoda, bo prawdziwie przystojny mężczyzna, jesli nie utył za bardzo - starzeje się równie godnie.

    OdpowiedzUsuń
  14. tą linią Heda-Szary chciał dowieźć ekipą do szturmowania Mokotowa. Niestety operacja została spalona na wczesnym etapie.
    Co do Hulewicza: za zdrowie pań, panowie!

    OdpowiedzUsuń
  15. Na Mokotowie na ul. Rakowieckiej pracował mój ojciec. Instytut Mechanizacji i Elektryfikacji Rolnictwa. Wpadałem do ojca od czasu do czasu w dawnych czasach. Na przykład pomagać reperować auto:) Z Żoliborza jeździł tam tramwaj 33. Pamiętam jak mijałem budynek GUS.........Mokotów wydawał mi sie bardzo inny od Żoliborza.
    Pozdrawiam Vojtek

    OdpowiedzUsuń
  16. @Yorryk - jeśli mógłbyś nakierować mnie o co chodzi z Hedą będę wdzięczny. Według moich informacji po powrocie z ZSRR walczył jako żołnierz "Ponurego" czyli terenie okręgu kieleckiego i radomskiego.

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja może tak powiem:

    - jak ktoś ma problem ze skopiowaniem linka i wklejeniem go (czego nie musi robić, bo to dowolna czynność a nie obowiązek), to co ja na to poradzę...

    - mam CD Hulewicza, dostałem w prezencie :D

    - mój ojciec też pracował na Rakowieckiej

    - 33 nadal jeździ z Żoliborza, tylko teraz to Bielany, które nazywają się Młocinami a leżą na Wawrzyszewie.

    OdpowiedzUsuń
  18. - "mój ojciec też pracował na Rakowieckiej", a potem przenieśli go na Koszykową.
    - Do biblioteki?
    - Nie.

    Żartowałem.

    OdpowiedzUsuń
  19. Cholerka, moja szkółka i świetlik nad "aulą spdochronową" :-).

    OdpowiedzUsuń