30 wrz 2011

Powiśle & Śródmieście Południowe kiedyś tam i teraz

Skromna (bo to koniec miesiąca) porcyjka zdjęć z moich ulubionych rejonów.


Ulica Noakowskiego w stronę placu Jedności Politechniki w latach 1964-2011.


Ulica Solec widziana z Tamki w 1969 i 2011 roku.



A to już ulica Górnośląska w 1929 i w 2011. Mogłem wprawdzie poczekać aż spadną liście, ale akurat rzucili płytę z piosenkami Moniki Borys w wersjach a cappella.


Archiwalne fotografie pochodzą z książki "Ulice i place Warszawy" (vide: źródła).

9 komentarzy:

  1. Ta cała Monika Borys to ma coś wspólnego ze Stanem B?

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak, ma imię po jego siostrze.

    OdpowiedzUsuń
  3. http://www.youtube.com/watch?v=hud7-B1MpAc Była żona ś.p. Kukulskiego.

    OdpowiedzUsuń
  4. Na S(t)olcu często bywam. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Proszę, już w latach 60 rezerwowano miejsca pod bilbordy.

    OdpowiedzUsuń
  6. Noakowskiego to się właściwie nic nie zmieniła. Lata temu była tam wypożyczalnia kaset video i (chyba) sprzedaż płyt, a za logo robił duszek z filmu Ghostbusters. W środku zaś było mnóstwo oryginalnych plakatów filmowych, a nawet mała naklejka reklamująca 'World Piece Tour '83' Iron Maiden. Nie mogłem się od tego wszystkiego oderwać, chociaż nigdy nic nie kupiłem ani nie wypożyczyłem (nie miałem video).

    OdpowiedzUsuń
  7. o, moja ulubiona Górnośląska. Mam słabość do tej ulicy.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja też - słabo mi ilekroć nią idę.

    OdpowiedzUsuń