30 sie 2011

Plac Bankowy i okolice 1951/2011

Sześćdziesiąt lat temu plac Bankowy/Dzierżyńskiego/Bankowy wraz z przyległościami prezentował się, jak na załączonych obrazkach. A teraz - lepiej czy gorzej?



Szpiedzy z Krainy Deszczowców Felek i Julek wczoraj i dziś.



Kino Muranów. Mogłem wprawdzie poczekać aż spadną liście, ale akurat rzucili DVD Tercetu Egzotycznego.



Widok od strony Bankowego w kierunku Pałacu Mostowskich.


Zdjęcia archiwalne pochodzą z wydanej w 1951 roku "Stolicy". Ich współczesne odpowiedniki wykonałem w 2011.

7 komentarzy:

  1. Pierwszą parę zrobiłeś nie do końca z tego samego miejsca (a mogłeś) - Felek stoi w szparze między biblioteką pałacu Błękitnego, a Hotelem Saskim, a Julek między skrzydłem bocznym pałacu Błękitnego, a jego biblioteką.

    Te latarnie stały jeszcze jakieś 5 lat temu, ale się mocno sypały.

    Czy fontanna sprzed Muranowa to w ogóle jeszcze działa?

    OdpowiedzUsuń
  2. 1. Wiem, ale robiąc je z tego samego miejsca więcej bym zasłonił, niż pokazał - przymiarek robiłem kilka i wybrałem tę, bo najładniej wygląda, po prostu. Nie jest to jakieś potworne odstępstwo, bo Felek i Julek w jednym stali domu.

    2. Fontanna działa, bobasy trochę zardzewiałe, ale przedwczoraj przechodziłem obok i sikała.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda ładnie, to prawda. I dzięki za jedno z moich ulubionych kin :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ładnie to teraz wygląda. Dobrze, że Felka już nie ma.

    OdpowiedzUsuń
  5. Fontanna niby działa, ale jest lekko przechylona i woda spływa z kielicha w jednym miejscu, zamiast równomiernie dokoła. Zawsze mnie to trochę irytowało :) A Kino Muranów to rzeczywiście kino pierwsza klasa.

    OdpowiedzUsuń
  6. Byłyby jajca gdyby fontanna się przechyliła i wpadła do metra.

    OdpowiedzUsuń
  7. Był Felek, jest Julek, wizualnie nic się nie zmieniło. No może poza czerwonymi ręcami.

    OdpowiedzUsuń