15 lip 2011

Mariensztat w latach 50-tych


Liceum imienia łazienek Teodozji Majewskiej (chyba jakoś tak) w latach 1957-2011.



Widok z Sowiej w kierunku Bednarskiej w latach 1957/2011.



To niezupełna replika, bo oryginał wykonano z Centrum Stomatologicznego w 1950 roku, natomiast ja swoje cyknąłem z dołu w 2011. Widać, oczywiście, rynek mariensztacki.

Dwa pierwsze zdjęcia archiwalne pochodzą z wydanego w 1957 roku albumu "Warszawa" a ostatnie z książki "Szkice warszawskie" (patrz: źródła).

6 komentarzy:

  1. spokojna dynia, to liceum stamtąd wygruża.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ojej, co oni zrobili dachowi budynku na rogu Bednarskiej i Sowiej?

    OdpowiedzUsuń
  3. Co tak wszyscy nagle przestali pisać? Każdy ma urlop/wakacje w tym samym terminie? Tak się wypięliście na Marcina, który regularnie dla Was poświęca swój prywatny czas i wrzuca stare i nowe zdjęcia...

    OdpowiedzUsuń
  4. Akurat dziś tu sączyłem piwko :D

    OdpowiedzUsuń
  5. @Er - jeszcze nie jest to przesądzone. Ale w ogóle to jest pomysł na zagospodarowanie tego miejsca tak, żeby nie robić w nim banku? Zakładając, że liceum się przeniesie.


    @H_Piotr już jakiś czas temu to nadbudowali. A poza tym nie widać komentarzy, jeśli nie jestem pod netem. A ja ponad tydzień nie byłem, tylko wpisy się ukazywały.

    @Lukas G - na studiach chodziłem czasem do "Baryłki" ale dobrych 7-8 lat nie byłem.

    OdpowiedzUsuń