9 sie 2010

Śródmieście 1977-2010


Arsenał, nieco inaczej obrośnięty, z atrakcyjnym blokiem w tle.




Tzw. "Dom pod królami" na Hipotecznej.



Muzeum niegdyś Lenina, obecnie niepodległości (Al. Solidarności).



Fragment ogrodzenia pomnika Adama Mickiewicza przy Krakowskim Przedmieściu, z kościołem Karmelitów w tle.



Widok z tarasu Placu Zamkowego na trasę WZ. Specjalnie poczekałem na tramwaj.


Zdjęcia nie są datowane, ale zamieszczone zostały w albumie "Warszawa - od wyzwolenia do naszych dni" (vide: źródła), wydanym w 1977, stąd umowny tytuł całości.

5 komentarzy:

  1. Kiedyś czytałam, że arsenał miano przebudować na wzór paryskiego Luwru.

    OdpowiedzUsuń
  2. Hehe, do "Muzeum Lenina" chodziliśmy regularnie na ruskie filmy - głównie wojenne oczywiście.

    OdpowiedzUsuń
  3. Szkoda, że nie nie zaczekałeś na "Ogórka"... :D A tak na serio: Prawie nie widać różnicy (cały czas chodzi mi o ostatnie foto).

    OdpowiedzUsuń
  4. Była szansa zrobić zdjęcie (ostatnie) z tramwajem starszym niż na archiwalnym zdjęciu. Wakacyjna linia tramwajowa retro. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. @Hanula - zastanawiam się, jak by to wyglądało. Może lepiej nie eksperymentować.

    @Stolica i okolica - a ja byłem tam dopiero pierwszy raz w życiu w tym roku. Wystawa mnie średnio zainteresowała, ale tak naprawdę byłem ciekaw, jak to wygląda w środku. Często tak mam przy różnych muzeach, że bardziej ciekawią mnie same wnętrza niż to, co w nich jest wystawiane.

    @Robert/Wisien: nie mam tyle czasu, żeby poczekać na podjechanie stosownego pojazdu (i żeby się jeszcze zgrały!), niestety. Ale taka myśl też mi przeszła przez głowę.

    OdpowiedzUsuń